Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «AFP»؛ یحیی داهیرو، در نشستی خبری در شهر «ابوجا»، پایتخت نیجریه در واکنش به ممنوع‌شدن فعالیت این جنبش از سوی دادگاه نیجریه، این اقدام را محکوم و بسیار خطرناک توصیف‌ کرد.
 
وی خطاب به دولت نیجریه تأکید کرد: «شما هرگز نمی‌توانید اعتقادات، اندیشه و دین ما را متوقف‌ کنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
داهیرو در ادامه، ضمن محکوم‌کردن این اقدام، تأکید کرد که اعتراضات شیعیان نیجریه، تا زمان آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، متوقف نخواهد شد.
 
نهاد ریاست جمهوری نیجریه دیروز، 6 مردادماه، فعالیت جنبش اسلامی شیعیان این کشور به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی را غیرقانونی و ممنوع اعلام‌ کرد.
جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در ماه‌های اخیر تظاهرات زیادی برای آزادی شیخ زکزاکی در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور برگزار کرده‌ است.   دفتر شیخ زکزاکی در واکنش به اقدام دادگاه فدرال ابوجا و نهاد ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: دولت ابوجا از سال 2015 در نظر داشت محدودیت‌هایی را بر جنبش اسلامی نیجریه وضع کند، به همین دلیل ما از این اقدام تعجب نکردیم.
لازم به ذکر است که در دسامبر سال 2015 میلادی (آذر 94) در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور در شمال استان «کادونا» دست‌کم 350 نفر به شهادت رسیدند. ابراهیم زکزاکی از آن زمان تاکنون به‌ همراه همسرش در بازداشت به‌ سر می‌برد و با اتهامات بی‌اساسی همچون قتل، اجتماع غیرقانونی و بر هم زدن نظم و آرامش همگانی روبرو است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا نیجریه زکزاکی ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

به نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت، از بخش‌های مختلف حرم حضرت معصومه (س) نیز بازدید کرد.

رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد

بر اساس این گزارش، وی در این بازدید با شخصیت و جایگاه این بانوی با کرامت از خاندان اهل بیت (س) آشنا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند