Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه این بنیاد معین بازسازی بخشی از خسارت‌های سیل خوزستان است، گفت: تاکنون 50 درصد از واحدهای آسیب دیده از سیل شهرستان شوشتر تعمیر شده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عطاالله زمانی دوشنبه 7 مرداد در جمع اعضای ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در خوزستان گفت: نیروهای خدوم و جهادی بنیاد مسکن از ابتدای بروز بحران سیل در شهرستان شوشتر در کنار مردم این شهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با یادآوری اینکه تعمیر و احداث منازل سیل زدگان روستاهای بخش گوریه در حال انجام است، گفت: از مجموع هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی معرفی شده که نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی بوده است، تا کنون برای ۸۹۷ واحد عقد قرار داده شده تا بتوانند تسهیلات لازم را دریافت کنند .

زمانی با بیان اینکه این حدود ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در این منطقه نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی است، گفت: مشارکت و همراهی مردم شهرستان شوشتر و ساکنان شهرهای گوریه و شعیبیه که بنیاد مسکن فارس مسئولیت بازسازی و تسهیل‌گیری اعطای تسهیلات در این مناطق را بر عهده دارد، کم نظیر و مثال زدنی است .

او همچنین با اشاره به اینکه کار آوار برداری در مناطق آسیب دیده سه شهر و ۱۴ روستا در شهرستان شوشتر با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال انجام است، گفت: برای ۳۰۴ واحد روستایی این شهرستان کار پیاده کردن نقشه و اجرای پی انجام شده است .

زمانی با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن فارس از ابتدای بروز سیل در خوزستان کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده را اجرایی کرده‌اند، اضافه کرد: در ۳۹ روستا و یک شهر در شهرستان شوشتر نیز عملیات بهسازی و بازسازی در مرحله آرموتور بندی بوده و کار پی سازی، شناژ بندی و کرسی بندی نیز در یک شهر و ۲۴ روستا انجام شده است .

وی با بیان اینکه کار جبران خسارت ها در بخش شعیبیه این شهرستان هم  در حال انجام است، افزود: براساس ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن فارس حدود ۸۱۶ واحد مسکونی در بخش شعیبیه نیاز به احداث مجدد و هزار و ۳۳۵ واحد نیاز به تعمیر دارند .

زمانی افزود: کار احداث ۱۵۱ واحد تخریبی و مرمت یک هزار و ۳۰۱ واحد تعمیری هم اکنون در حال انجام است که برای پیشرفت بهتر، نیاز داریم بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط سرعت عمل بیشتری داشته باشند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۶۴۴ پرونده برای دریافت تسهیلات معیشتی تحویل بانک شده و ۲۲۹ پرونده از این تعداد انعقاد قرارداد شده است.

وی عدد این تسهیلات را بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: واجدان شرایط پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن به بانک معرفی شده‌اند .

فرماندار شوشتر نیز دراین نشست با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن فارس گفت: در فروردین امسال تعداد ۴۲ روستای بخش شعیبیه در معرض سیلاب قرار گرفت و سیلاب وارد واحدهای مسکونی ۲۴ روستا شد .

حسین پنبه دانه پور با تاکید بر اینکه نیروهای جهادی تا آخرین مرحله در کنار مردم مناطق آسیب دیده هستند، گفت: با مشارکت بنیاد مسکن برای هر واحد مسکونی سیل زده ۶۰ پاکت سیمان نیز از طرف بنیاد مستضعفان به سیل زدگان اهدا شده است .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان فارس انقلاب اسلامی پنبه سیل سیمان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخص الائمه پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بکارگیری شود.

وی افزود: مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است و حداقل ۶۵۰ هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم، حساسیت استان را ویژه می کند.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سنوات گذشته تاکید کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، اکنون در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: در برخی شهرستان های مرکزی، مشکل بیکاری قابل توجه بود اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند.

یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وی تولید را جر لاینفک نظام کارگری برشمرد و افزود: تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال های اخیر در حوزه تولید را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پارسال نسبت به سالهای ماقبل، واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی و گمرک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل افزود: سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲۳ واحد تولیدی و سال گذشته نیز ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به ۲ هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالیکه در مسکن مهر در اراک ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیامند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.

وی همچنین بر توجه به مباحث فرهنگی از جمله مباحث ورزشی در حوزه کارگری نیز تاکید کرد.

کد خبر 6093032

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال