Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری آذربایجان نسبت به راه اندازی بخش حمل و نقل مسافر از طریق خط آهن باکو - تفلیس - کارس ابراز آمادگی کرد. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، جاوید قربانوف رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور آماده راه اندازی حمل و نقل مسافر از طریق خط آهن باکو - تفلیس - کارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانوف با اشاره به این که هم اکنون قطارهای جدید در باکو آماده هستند، گفت: "با این وجود همه چیز وابسته به ما نیست و لازم است طرف های گرجستانی و ترکیه ای نیز در این زمینه همکاری کنند."

وی افزود که با راه اندازی قطارهای مسافری از طریق این خط آهن، ضروری است که مسائل گمرکی آن نیز حل و فصل شود.

راه‌آهن باکو – تفلیس – کارس یک خط راه‌آهن است که به‌طور مستقیم جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه را به یکدیگر وصل می‌کند. این پروژه در سال 2017 به پایان رسید. پروژه باکو-تفلیس-قارص برای تکمیل کریدور حمل و نقل ارتباط جمهوری آذربایجان به ترکیه (و در نتیجه آسیای مرکزی و چین به اروپا) از طریق راه‌آهن در نظر گرفته شده‌است. این خط برای حمل و نقل اولیه سالانه با حجم 6٫5 میلیون تن در نظر گرفته شده و هدف آن در دراز مدت بیش از 17 میلیون تن است.

جمهوری آذربایجان برای ساخت و ساز راه‌آهن در خاک گرجستان، 220 میلیون دلار وام به گرجستان با بازپرداخت 25 ساله و نرخ بهره سالانه 1 درصد ارائه داده‌است. از سپتامبر 2007 صندوق دولتی نفت آذربایجان 50 میلیون دلار قسط این وام را اعطا کرد.

در فوریه 2007 در تفلیس، یک توافق سه جانبه مابین جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه برای راه اندازی و ساخت و ساز این راه‌آهن امضا شد. در 21 نوامبر 2007، روسای جمهور آذربایجان (الهام علی اف)، گرجستان (میخائیل ساکاشویلی) و ترکیه (عبدلله گل) در طی مراسمی ساخت و ساز راه‌آهن در تفلیس را افتتاح کردند و ساخت اولین ریل در ترکیه در ژوئیه سال 2008 از کارس آغاز شد. این خط آهن در تاریخ 30 اکتبر 2017 با حضور سران این سه کشور به صورت رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تایید کرد که باکو و ایروان درک مشترکی از اینکه یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد، دارند و تاکید کرد که تنها بررسی جزئیات نهایی باقی مانده است.

علی اف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به حل موضوع (امضای توافقنامه صلح) نزدیک شده ایم. او همچنین خاطرنشان کرد که چندین سال پیش حتی توافقی در مورد اصول توافق وجود نداشت.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آن زمان حتی پیش نویس توافقنامه صلح وجود نداشت و اکنون ما یک درک مشترک داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد.

وی در پایان گفت: ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم، البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

در ۷ دسامبر گذشته، دفتر نخست وزیر ارمنستان و دولت رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر عزم ایروان و باکو برای عادی سازی روابط و انعقاد معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند. آذربایجان به نشانه حسن نیت ۳۲ سرباز ارمنی و ارمنستان دو سرباز آذربایجانی را آزاد کردند.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است