Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد بازیار معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو ظهر روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: به منظور تقویت روابط با همسایگان، برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده و در حوزه صنعت مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ایران - ترکیه در مراحل پایانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود:از طریق  شهرک علاوه برای هم افزایی توانمندی دو طرف؛ امکان سرمایه گذاری‌های مشترک افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های گردشگری و معدنی نیز برنامه‌های متفاوت توسط واحد‌های مربوطه صورت گرفته است ادامه داد: مرمت بیشتر آثار و بنا‌های تاریخی نیز امسال به پایان می‌رسد.

بازیار در خصوص جانمایی طرح‌های سرمایه گذاری نیز گفت: بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه اطلاعات جغرافیایی این سازمان، از مجموع درخواست‌های ارسالی از ابتدای سال ۹۷ تا پایان اردیبهشت ۹۸ تعداد ۲۶۱ درخواست توسط معاونت عمرانی این سازمان مورد بررسی و جانمایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از لحاظ نوع فعالیت ۲۹ درصد مربوط به بخش معدن، ۲۲ درصد صنعت، ۱۸ درصد کشاورزی، ۱۷ درصد دامپروری ، ۱۰ درصد گردشکری و خدماتی، ۴ درصد لجستیک و انبارداری را شامل می‌شود که ۱۰ درصد از این میزان مربوط به سرمایه گذاری خارجی و ۹۰ درصد مابقی داخلی بوده است.

بازیار در خصوص روند تکمیل ساختمان‌های جانبی فرودگاه ماکو نیز اظهاد داشت: در حال حاضر در بخش عوامل میدان پروازی، ترمینال، برج مراقبت، برج‌های نوری اپرون، ساختمان VIP/CIP، ساختمان ایمنی زمینی و آتش نشانی، هواشناسی و ساختمان‌های نیروی انتظامی و حفاظت پرواز (سپاه) به عنوان فرودگاه قابل بهره برداری کام تکمیل می‌باشد و مجوز مرز هوایی نیز اخذ گردیده است.

وی تصریح کرد: صرفاً نواقص مربوط با تأسیسات زیربنایی و محوطه سازی بوده که محوطه سازی تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت و تأسیسات زیر بنایی ۸۰ درصد پیشرفت دارد که مطابق با برنامه‌های زمان بندی جبرانی، تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهند رسید.

وی با اشره به اینکه فرودگاه ها، مولتی پروژه بوده و دایم در حال گسترش می‌باشند گفت: فرودگاه ماکو نیز از این موضوع جدا نیست.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان گفت: این سازمان نیز در صورت نیاز و دارا بودن توجیه اقتصادی با توجه به نهایی شدن طراحی روشنایی باند پرواز، کارگو، سیستم سوخت رسانی و ... نسبت به اجرای مرحله ایی موارد مذکور اقدام خواهد نمود و در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی طراحی شهرک فرودگاهی نیز در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.     انتهای پیام/م   شهرک صنعتی مشترک ماکو و ترکیه ایجاد می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح عمران شهری، گفت: این کمربندی از آپارتمان‌های ۴۸۰ واحدی فجر تا شهرک‌فجر به طول ۷۰۰ متر، از آن محل به میدان دانشگاه پیام‌نور به طول هزار متر و از شهرک‌فجر نیز به شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام در راستای آسیب‌شناسی شهری و ارزیابی توسعه فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث کمربندی در مناطق مختلف شهری با هدف ایجاد مسیر تردد راحت به شهرک‌ها و مناطق انبوه‌سازی در حال انجام است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در توسعه عمران شهری گفت: این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهری موجب رفاه و راحتی بیشتر شهروندان در تردد‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در مرحله اولیه این طرح‌ها نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از حفاری دوباره و هزینه مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده که ترافیک‌شهری در آن همواره اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار