Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@22:44:37 GMT

آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین ازدواج در کشور

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۶۱۲

آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین ازدواج در کشور

تندگویان از آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین ازدواج در کشور خبر داد و گفت: این مجمع از ۱۹ مردادماه، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی تندگویان» امروز دوشنبه هفتم مرداد در بخش دوم نشست خبری ا اشاره به پیگیری مشکلات حوزه جوانان تصریح کرد: هر مشکلی که جوانان در دریافت و پرداخت وام ازدواج خود داشته باشند، می توانند آن را به ما انتقال دهند تا ما در جلسات مشترک با بانک ها مطرح و پیگیری کنیم، ضمن اینکه ما از دولت و بانک ها به دلیل پرداخت وام ازدواج جوانان در مدت کوتاه سپاسگزاریم به دلیل اینکه در گذشته چهار سال برای دریافت وام زمان لازم بود ولی اکنون این میزان به یک ماه کاهش یافته است ضمن اینکه درست نیست که ما جوانان را تبدیل به بدهکاران بانکی کنیم مگر اینکه به قدری آنان را توانمند بسازیم که از پس پرداخت وام و سایر مشکلات خود برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور جوانان وزرات ورزش با اشاره به مسکن جوانان افزود: موضوع مسکن برای ازدواج جوانان در قانون اساسی قید شده است ولی هنوز تعیین تکلیف نشده، بر همین اساس ما از طریق مجمع خیرین ازدواج به این مسئله ورود کردیم.وی از آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین ازدواج در کشور خبر داد و گفت: این مجمع از ۱۹ مردادماه، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

تندگویان با بیان اینکه طی دو سال گذشته تحول خوبی در حوزه سمن های جوانان صورت گرفته است، افزود: امروز جلسه شورای مدیران را با مجمع ملی تشکل های مردم نهاد داریم، طی سال های اخیر سمن های حوزه جوانان رشد خوبی داشته است، همچنین سال آینده رتبه بندی استانی تشکل های حوزه جوانان را داریم و شرایطی که در حال حاضر سمن های حوزه جوانان دارند به هیچ عنوان قابل قیاس با چهل سال گذشته نمی باشد.

 

معاون امور جوانان با اشاره به اشتغالزایی جوانان تصریح کرد: با 120 میلیارد تومان تسهیلاتی که پرداخت کردیم، پنج هزار شغل ایجاد کردیم. برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال تخصیص یافته است که با این اعتبار می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند .

 

وی از اجرایی نشدن پنجره واحد خدمت در کشور خبر داد و گفت: از طریق پنجره واحد خدمت، جوانان می توانستند تمام امور مربوط به طرح ها و برنامه های خود را از طریق یک سازمان پیگیری کنند که متاسفانه اجرایی نشد.

 

تندگویان با اشاره به ثبت روز ملی بدون طلاق خاطرنشان کرد: این موضوع جزو برنامه های دادگستری است ،برای ثبت ملی این روز باید شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را مصوب کند. این کار جنبه نمادین دارد ولی کمکی به کاهش آسیب اجتماعی طلاق نمی کند.

 

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش با اشاره به ازدواج جوانان اظهار کرد: ازدواج جوانان یک مسئله فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی است. باورها در جوانان به شدت کاهش یافته است، تعهدپذیری در فرهنگ آنها کاملا حذف شده، جوانان متمولی وجود دارند که شغل مناسبی هم دارند ولی ازدواج نمی کنند. بیش از 40 الی 50 درصد جوانان زیر بار تعهد نمی روند و یکی از دلایل شکل گیری ازدواج سفید هم همین مسئله می باشد.

 

وی با بیان اینکه بنیان خانواده در کشور تضعیف شده است، تصریح کرد: موضوع خانواده محوری باید از ابتدای کودکی آغاز شود. آموزش و پرورش باید برای هر خانواده یک مددکار اجتماعی در مدارس در نظر بگیرد. همچنین مهاجرت و به هم ریختن محلات نیز حوزه ازدواج را با مشکل مواجه کرده است. در گذشته بزرگترهای محل در ازدواج جوانان محل نقش مهمی داشتند ولی اکنون این پایگاه اجتماعی ازدواج در شهرها و روستاها تخریب و از بین رفته است.

 

تندگویان اظهار کرد: باید سرفصل های جدیدی در مهارت آموزی دانش آموزان در آموزش و پرورش تدوین شود. بر همین اساس ما پایش های خود در این زمینه را به شورای انقلاب فرهنگی ارایه دادیم، بنابراین باید یک تغییر ساختار جدی در آموزش و پرورش ایجاد شود. همچنین تفاهم نامه ای با ستاد نیروهای مسلح امضا کردیم که امسال چهل هزار نفر تحت آموزش های فنی قرار گرفتند؛ بنابراین نیاز است که در کنار علم به مهارت آموزی کودکان نیز توجه ویژه ای شود.

 

وی در پایان با اشاره به روز خبرنگار گفت: در صورت توجه ویژه به خبرنگاران، آنها می توانند بهترین پایگاه رصد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه محسوب شوند. خبرنگاران جایگاه ویژه ای در جامعه دارند، امیدواریم با رعایت اخلاق دو طرفه اقدامات خوبی را در حوزه جوانان انجام دهیم.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه ها نماز جمعه شبستان یزد مجلس شیراز اردبیل خراسان جنوبي دیدار تندگویان شغل اشتغال جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه حدادپور صبح دوشنبه در آئین نکوداشت مرحوم آیت الله حاج صادق رزاقی طالقان که در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه مدیریت سطح استان البرز با نکته مهمی مواجه هستیم؛ اینکه در سرآمدسازی برای کشور و استان در حوزه‌های دینی ضعیف عمل می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم در سطح ملی سرآمدان ورزشی، هنری، سینمایی و … را معرفی کنیم بسیاری از افراد به ویژه نسل جوان بدون لحظه‌ای فکر کردن می‌توانند نام افراد را به زبان بیاورند اما در حوزه‌های علمی و مذهبی، به وضوح دیده می‌شود که افراد به خصوص نسل جوان شناختی از سرآمدان و مشاهیر ندارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز مطرح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی کمک می‌کند که بتوانیم افراد دارای وجهه مذهبی و مورد وثوق در استان و کشور را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و نوعی الگوسازی انجام شود. آیت الله رزاقی دارای مؤلفه‌های خوبی بودند که نباید از آنها غافل شویم.

حدادپور، دانش، پارسایی و مردم داری را سه مؤلفه مهم این شخصیت علمی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: نسل جوان دیگر از موعظه‌های معمولی اقناع نمی‌شوند اما وقتی شخصی می‌تواند با این سطح علمی در حوزه‌های خارج از فقه و دین با مطالعه قبلی در جمع جوانان صحبت کند، آنها را جذب می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم برگزاری این گونه جلسات در زنده نگهداشتن یاد شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نیز الگوسازی برای نسل جوان به ویژه در حوزه روحانیت خاطرنشان کرد: اساتید بزرگی در سطح استان داریم که نسل جوانان آنها را نمی‌شناسند که این موضوع کوتاهی ما را نشان می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز مطرح کرد: پیشنهاد می‌شود در این گونه برنامه‌ها و مراسم برنامه ریزی های لازم انجام شود تا بیشتر نسل جوان حضور داشته باشند که بتوانیم شخصیت‌های سرآمد را به آنها معرفی کنیم و جوانان و نوجوانان با مشاهیر آشنا شوند و به آنها رجوع کنند.

آیت الله رزاقی هیچوقت حوزوی بودن خود را فراموش نکرد

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: آیت الله رزاقی با اینکه استخدام دانشگاه بود اما هیچوقت حوزوی بودن خود را فراموش نکرد و به معنای واقعی کلمه طلبه زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه وی با هدف تبلیغ وارد دانشگاه شد و تا پایان عمر خویش نیز این هدف را حفظ کرد و به معنای واقعی کلمه مؤثر بود، ادامه داد: او شرکت در نماز جماعت را بر خود فرض می‌دانست و هر جا و تحت هر شرایطی، وقتی را برای نماز خالی می‌کرد تا به اقامه نماز جماعت دانشگاه برسد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز بیان کرد: وی در عین حال که مسوولیت‌های متعددی در استان بر عهده داشت اما تبلیغ، منبر رفتن، روضه خواندن و در مجموع رسالت طلبگی خود را فراموش نکرد و از سوی دیگر ورود خوبی در مباحث حوزوی داشت. بزرگترین خصلت او ارتباط و انس با اهل بیت (ع) بود.

کد خبر 6098049

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش اسب کشور در شهرکرد
  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند