Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:32:54 GMT

آموزش ۸۷۰۰ سوادآموز در استان همدان طی سال جاری

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۹۲۳

آموزش ۸۷۰۰ سوادآموز در استان همدان طی سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه خدابنده لو ظهر دوشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان همدان گفت: سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در سال جاری شامل فعالیت‌های دوره‌های سوادآموزی بر اساس حجم ابلاغی، راه اندازی ۵ مرکز یادگیری محلی، اجرای طرح خودآموز، توانمندسازی زنان روستایی و عشایری، طرح آموزش عملی نماز، برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و الگوهای تدریس برتر، برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی استان و مهارت آموزی آموزش دهندگان و سوادآموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابنده لو با بیان اینکه امسال ۸ هزار و ۷۰۵ سوادآموز بی سواد و کم سواد شناسایی، جذب و آموزش می‌بینند، افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۸ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و ۹۵۴ نفر در دوره انتقال و آموزش رایانه و ۲ هزار و ۶۴۳ نفر در دوره تحکیم سواد هستند.

وی عنوان کرد: تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی سوادآموزی و اطلاع رسانی گسترده در گرو همکاری و مساعدت دستگاه‌های مجری طرح ریشه کنی بی سوادی در استان همدان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: همکاری دستگاه‌های مختلف مسیر ارتقای سوادآموزی استان همدان را هموار تر می‌کند.

محمد پورداوود با اشاره به محورهای شش گانه سند تحول بنیادین، اظهار کرد: اهتمام به حوزه سوادآموزی از جمله اهداف بسیار مهم این سند است.

پورداوود افزود: این موضوع در دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان با جدیت دنبال شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در راستای جذب و نگهداشت سوادآموزان در استان همدان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: طرح خودآموز، توانمندسازی سوادآموزان، آموزش عملی نماز و راه اندازی مراکز یادگیری محلی از جمله این طرح‌ها است که در حال حاضر دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به حجم ابلاغی سوادآموزی این استان در سال جاری تحقق آن را نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف دانست.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان نیز گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی در دوره پیش دبستانی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان است.

یاسر نانکلی افزود: تعلیم و تربیت و بنیان تحول در نظام تربیتی و آموزشی از دوره پیش دبستانی و ابتدایی آغاز می‌شود که باید مورد توجه مسئولان و کارشناسان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این دوره زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های تربیتی و تحصیلی در دوره‌های بعد فراهم می‌شود و غنی سازی محیط یادگیری در دوران کودکی به بسط آموزش کودکان در دوره‌های بعد کمک می‌کند.

کد خبر 4679680

منبع: مهر

کلیدواژه: سوادآموزی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان