Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@00:59:38 GMT

خودروی خارجی پیش خرید نکنید!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۵۱۲۵

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه پیش فروش خودروهای خارجی کلاهبرداری است، گفت: مردم فریب شرکت‌های متخلف را نخورند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: اگر شرکتی نسبت به پیش‌فروش خودروهای خارجی اقدام کند، مرتکب کار خلاف شده است.

وی ادامه داد: فقط شرکت کرمان‌ خودرو که پس از 16 مرداد سال گذشته از طریق گشایش LC و با مجوز ثبت سفارش نسبت به واردات خودرو اقدام کرده بود، حالا در حال ترخیص 2 هزار دستگاه آزرا 2019 است که پیش‌ فروش این خودروها مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه پیش‌فروش سایر خودروهای وارداتی به معنی کلاهبرداری است، از مردم خواست تا فریب این شرکت‌ها را نخورند.

دادفر افزود: در حال حاضر فقط فروش فوری با تحویل 20 تا 30 روزه قانونی است و در غیر این‌ صورت امکان تحویل خودرو بابت پیش‌فروش فراهم نیست و خریداران متضرر خواهند شد.

* واردات 125 هزار دستگاه خودرو واقعیت ندارد

وی در ادامه در مورد بحث‌های مطرح‌شده مبنی بر واردات 125 هزار دستگاه خودروی خارجی با رانت یک خانواده و با اظهارنامه جعلی که اخیراً از سوی رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس مطرح شده بود نیز گفت: سالانه حداکثر 75 هزار دستگاه خودرو توسط 40 نمایندگی به کشور وارد شده است و فقط در سال 91 به واردات 100 هزار دستگاهی رسیدیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: مجموع واردات خودرو در 10 سال قبل به 800 هزار دستگاه هم نمی‌رسد. در این شرایط چطور ممکن است یکباره 125 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شود؟

وی تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موضوع واقعیت ندارد و احتمالا اطلاعات اشتباه باعث اعلام این مطلب شده است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EYN برچسب ها: خودرو ، فروش خودرو ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودرو فروش خودرو بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند