Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارد تاکید شد: ۱۵درصد جمعیت واجد شرایط استان مرکزی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی عصر امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به اهداف جلسات اجتماعی در استان مرکزی اظهار داشت: هدف این جلسات و ارائه مشکلات توسط فرمانداران، گزارش کار نیست بلکه هدف اخذ تصمیمات دقیق و درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: شاخص‌های اجتماعی شهرستان‌های زرندیه مشکلاتی را دارد، این مشکلات محصول عملکرد مدیرکل‌‌های شهرستانی و استانی است و بخشی از مسئولت مشکلات رخ داده در این شهرستان بر عهده تک تک مدیران استانی است و بخشی دیگر نیز متوجه استانداری است.

وی ادامه داد: شهرستان زرندیه نقاط قوت بسیاری را نیز دارد اما نقاط منفی آن نیز در خور توجه است، این تصویر بد از مسائل اجتماعی زرندیه باید تا 6 ماه آینده در همه حوزه‌ها بهبود پیدا کند، در این راستا این شاخص‌ها به دستگاه‌های اجرایی منعکس می‌شود که تا پایان سال تغییرات خوبی را در زمینه شاخص‌های اجتماعی شاهد باشیم.

اکرمی عنوان کرد: پراکندگی 25 هزار سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه روستایی باید شناسایی شود تا بتوان تصمیم گیری لازم را انجام داد.

برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی بهزیستی در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت یارانه مسکن اظهار داشت: یارانه مسکن خانواده‌های 2 و3 معلول به بالا از طریق سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و این معلولان در شهرستان زرندیه براساس اولویت خانواده‌هایی که ثبت نام شده‌اند در نوبت هستند و در نخستین فرصت یارانه آنها پرداخت می‌شود.

زهرا امینی بیان کرد: در رابطه با تهیه آمبولانس اورژانس از سال‌های قبل تا به حال بیش از 5 مکاتبه انجام شده، اورژانس شهرستان زرندیه در زمان خود، شرایط افتتاح را نداشته است اما بنا بر دلایل نامعلوم افتتاح شده است، اما پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه وزارت‌خانه برای خرید آمبولانس با مشکل روبه‌رو شده است به ما گفته شده این آمبولانس از اعتبارات استانی تهیه شود.

وی ادامه داد: تهران با یک دستگاه پژو پارس در راستای استفاده به عنوان آمبولانس اورژانس شهرستان زرندیه موافقت کرده است که خیران در این راستا کمک خوبی می‌توانند باشند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در بحث برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی بهزیستی و اداره کار و تعاون اجتماعی آمادگی این را دارد که در این زمینه قدم‌های خوبی بردارد اما این موضوع مستلزم آن است تا رئیس بهزیستی شهرستان فعالیت خود را بیش از گذشته ارتقاء دهد.

5.5 درصد از جمعیت استان مرکزی جزو ورزشکاران سازمان‌یافته هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به سرانه ورزشی شهرستان زرندیه گفت: سرانه ورزشی شهرستان زرندیه 72 صدم متر مربع است و با لحاظ کل  دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی 76 صدم متر مربع است، سرانه ورزش و جوانان 72 صدم متر مربع است.

عابد حقدادی بیان کرد: 5.5 درصد از جمعیت استان مرکزی جزو ورزشکاران سازمان‌یافته ما هستند و 15 درصد از جمعیت استان مرکزی در همه چارچوب جمعیتی ما در ورزش قرار می‌گیرند.

مشکل اصلی اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نبود فضای فیزیکی است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان زرندیه شرایط خاصی حاکم است، ما مشکل آموزش برای بیمه‌ بیکاری داریم همچنین برای سال‌های آینده مشکل آموزشی در شهرستان زرندیه برای آموزش‌های مهارتی وجود دارد که باید در این رابطه اقدامات موثری انجام شود.

شامحمدی بیان کرد: متاسفانه چارت سازمانی نداشتیم اما با چارتی که در استان مرکزی وجود داشته است اقدامات خوبی انجام گرفته است، مشکل اصلی اداره فنی و حرفه‌ای نبود فضا است.

345 هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ مردم مراقب تماس تلفنی سودجویان باشند+ فیلمبیش از 768 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان قم قرار دارندمدیرعامل بیمه سلامت در مشهد: کاهش خدمات بیمه سلامت شایعه است

استان مرکزی در این حوزه پوشش بیمه روستایی مطلوب است

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 82 درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه روستایی هستند اما 85 درصد جمعیت استان مرکزی از این امکان بهره‌مند هستند، شرایط استان مرکزی در این حوزه نسبت به میانگین کشور خوب است. 

غلامرضا فتح آبادی ادامه داد: 15درصد جمعیت واجد شرایط شامل 25 هزار سرپرست خانوار استان مرکزی زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که طبق تاکیدات اصل 29 قانون اساسی برای این مهم باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر همزمان با روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج به تشریح عملکرد این نهاد در خدمت رسانی به این قشر از نیازمندان تحت حمایت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۱۳ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت هستند که از خدماتی مانند کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان و هزینه نگهداری از بیماران بستری در منزل همچنین تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری، بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران به مدت طولانی و گاهی تمام عمر بیماری و فشار روحی سنگینی را متحمل می‌شوند، ادامه داد: سال گذشته در حمایت از این بیماران نیازمند بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده و به طور خاص برای تأمین و اهدای ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز به مددجویان بیمار نیز اعتباری به ارزش ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به بهره مندی این بیماران از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، افزود: سال گذشته بیماران تحت حمایت به این صندوق معرفی و از خدماتی که بیمه پایه و تکمیلی پوشش نمی‌دهد به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شدند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای کاهش بخشی از آلام این نیازمندان بیمار اشاره کرد و گفت: به جز ظرفیت‌هایی که دولت در سازمان‌های بیمه گر برای کمک به این بیماران گذاشته است، این نهاد به همراه شورای عالی بیمه، فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد را با نظام ارجاع رایگان و خدمات دارو، لوازم مصرفی سهم بیمار را در مراکز دولتی برای کلیه افراد تحت حمایت در تعهدات سازمان بیمه سلامت لحاظ کرده است همچنین این گروه از نیازمندان از مزایای وام کارگشایی امداد تا ۵۰ میلیون تومان نیز مطابق ضوابط بهره مند می‌شوند.

کد خبر 6099369

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه