Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@13:50:49 GMT

ابهام در آینده برگزیت در بحبوحه هشدار انگلیس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۵۴۵۱

ابهام در آینده برگزیت در بحبوحه هشدار انگلیس

 در حالی که انگلیس به اتحادیه اروپا درباره تغییر در مواضع اش در قبال برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هشدار داده است، تصمیم نخست وزیر جدید حزب محافظه کار انگلیس برای خروج بدون توافق ابهاماتی را درباره آینده برگزیت ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، انگلیس روز دوشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که باید دست از مواضع لجوجانه خود درباره برگزیت بردارد و در غیر این صورت خروج بدون توافق اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفته است که او خواستار توافق است اما اتحادیه اروپا نخست باید مواضع خود را تغییر دهد.

راب گفت: ما به دنبال توافقی خوب با شرکایمان در اتحادیه اروپا هستیم اما اتحادیه اروپا مواضعی را اتخاذ کرده که نسبتا لجوجانه است و اگر این اتحادیه در این زمینه پافشاری کند بریتانیا باید خود را برای خروج بدون توافق آماده کند.

«بوریس جانسون» که به تازگی از سوی حزب محافظه کار به عنوان رئیس این حزب انتخاب و از این رو کرسی نخست وزیری انگلیس را عهده دار شد سومین نخست وزیر  عضو حزب محافظه کار (توری) از زمان همه پرسی برگزیت است که سه سال پیش برگزار شد. با نزدیک شدن به 31 اکتبر به عنوان مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پارلمان این کشور هنوز موفق به دستیابی به توافقی درباره حمایت از اجرای توافق برگزیت نشده است.

به نوشته اکونومیست، بوریس جانسون که بیوگرافی «وینسون چرچیل» سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی را به رشته تحریر در آورده و امیدوار است که همچون او دیده شود به قهرمان داستان خود نزدیک است زیرا وارث بدترین بحران بریتانیا از زمان جنگ جهانی دوم است.

 برگزیت و به ویژه خروج بدون توافق به اقتصاد انگلیس آسیب می رساند و این کشور را از نظر دیپلماتیک در جهان منزوی می کند. برگزیت بدون توافق همچنین منافع این کشور را تهدید  می کند همان طوری که منافع آن اکنون در تنگه هرمز تضعیف شده است.

اکونومیست نتیجه می گیرد که این امر خطری برای موجودیت انگلیس خواهد داشت چرا که پیوندهای این کشور با اسکاتلند و ایرلند شمالی را از هم فرو می پاشد.

بوریس  جانسون گفته که به دنبال توافقی جدید درباره برگزیت است؛ پیشنهادی که بروکسل با آن مخالفت کرده است.

جانسون گفته که حاضر است در پایان ماه اکتبر (آبان ماه) بریتانیا را حتی بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند اما  بیشتر کارشناسان اقتصادی درباره خروج بدون توافق هشدار داده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیس اروپا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا