Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، سایت «گیت هاب» که مرجعی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وبسایت و نرم افزار است، از روز جمعه و در اقدامی عجیب دسترسی شهروندان ایرانی را به برخی خدمات خود مسدود کرد.
علاوه بر ایرانی ها، شهروندان سوریه، شبه جزیره کریمه، کره شمالی و کوبا هم با محدودیت دسترسی به این سایت مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه خبری «کامپیوتینگ» گزارش داد «نت فریدمن»، مدیرعامل گیت هاب، با تایید این اقدام، علت آن را پایبندی این شرکت به «قوانین صادراتی ایالات متحده» دانست که علیه کشور‌های تحریم شده اعمال شده است.
مدیرعامل گیت هاب همچنین اعلام کرد این محدودیت تازه برای دسترسی به فروشگاه سایت، مخزن نرم افزاری و همچنین حساب‌های پولی اعمال شده است و دسترسی به بخش‌های عمومی سایت برای همه باز است.
روز جمعه، آناتولی کاشکین، برنامه نویس روس ساکن کریمه خبر داد که دسترسی به حساب شخصی اش در گیت هاب مسدود شده و همچنین وبسایتی که توسط سرور‌های مایکروسافت میزبانی می‌شده، از دسترس خارج شده است.
حامد سعیدی فرد از ایران هم از جمله کسانی بوده که نسبت به این تصمیم به شدت اعتراض کرده و گفته حساب او بدون آن که امکان تهیه پشتیبان داشته باشد، مسدود شده است.
او در مطلبی که در سایت «مدیوم» منتشر کرده نوشت: «من فکر نمی‌کنم مسئله تحریم‌ها در کوتاه مدت حل شود، اما واقعا فکر می‌کنم چنین اقداماتی بر روی افرادی که اینجا زندگی می‌کنند تاثیر مستقیم می‌گذارد و لازم است که افراد به چنین چیز‌هایی واکنش نشان دهند.»
او اضافه کرد: «شما نمی‌توانید به راحتی به افراد تنها به خاطر ملیتشان برچسب گناهکار بزنید. این یک داستان تازه برای ما نیست، اما این مورد آخر به شدت واقعا من را رنجاند چرا که گیت هاب ابزاری ضروری برای کار من به عنوان یک توسعه دهنده بود. امیدوارم روزی متوجه بشوند که کسانی که از چنین اقداماتی آسیب می‌بینند، مردم عادی هستند.»
البته گیت هاب وعده داده است کاربرانی که حسابشان به اشتباه مسدود شده می‌توانند برای بررسی موضوع درخواست بدهند، هرچند باز هم رفع مشکل تنها در صورتی انجام می‌شود که این شرکت مطمئن شود کاربر مورد نظر در کشور‌های مورد تحریم آمریکا زندگی نمی‌کند.
گیت هاب که در مالکیت شرکت «مایکروسافت» قرار دارد بزرگترین منبع کد‌های برنامه نویسی و در میان توسعه دهندگان بسیار محبوب است.
مشکلات برنامه نویسان، توسعه دهندگان و دیگر فعالان این حوزه البته محدود به این یک مورد نیست.
«گوگل» مدت‌ها است که دسترسی کاربران ساکن ایران را به برخی از خدمات خود محدود کرده است و بسیاری از سایت‌های دیگر هم از ارائه خدمات پولی به ایرانی‌ها خودداری می‌کنند.
در حوزه خرید و فروش رمزارز‌ها هم کاربران ایرانی با مشکلات فراوانی به خاطر تحریم‌های آمریکا مواجهند و سایت‌های خارجی دسترسی ایرانی‌ها را مسدود کرده یا محدودیت‌های شدیدی بر حساب‌های آن‌ها اعمال می‌کنند.
مقامات آمریکایی اگرچه بار‌ها مدعی شده اند تحریم‌های آن‌ها زندگی مردم عادی را هدف نگرفته است، اما چنین مواردی نشان می‌دهد که دقیقا این مردم عادی هستند که تحت تاثیر مستقیم فشار‌های اقتصادی واشنگتن قرار دارند، چرا که نهاد‌های دولتی حتی در صورت نیاز به چنین ابزارهایی، به سادگی می‌توانند احتیاجات خود را برطرف کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گیت هاب مایکروسافت تحریم ایران آمریکا برنامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی عجیب برای سردار آزمون در رم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تیم فوتبال رم با انجام ۳۴ بازی و ۵۹ امتیاز در رده پنجم جدول سری آ قرار دارد و شاگردان «دنیله دروسی» امیدوارند تا در پایان فصل در جمع ۴ تیم بالای جدولی حضور داشته باشند.

در ترکیب فعلی تیم رم، «دیگو یورنته»، «روملو لوکاکو»، «راسموس کریستنسن»، «دین هویسن»، سردار آزمون و «آنجلینو» به طور قرضی از باشگاه های دیگر حضور دارند و اکثر این نفرات در فصل جاری تاثیر زیادی در کسب نتایج رم داشته اند و دروسی خواهان ماندن آنها در تیم خود است.

سایت ایتالیایی «oggisportnotizie» در این رابطه نوشت: بازیکنان زیادی در رم حضور دارند که قراردادشان رو به پایان است و باشگاه رم قصد دارد هزینه های خود را در فصل آینده کاهاش دهد.

این سایت در ارتباط با سردار آزمون مهاجم ایرانی رم می نویسد؛ بازیکن ایرانی نشان داده که ویژگی های مفیدی برای تیم دروسی دارد اما عدم تداوم او باعث شده تا تردید هایی در بین مدیران باشگاه رم به وجود آید.

سایت «oggisportnotizie» در پایان مطلب خود آورده است؛ رم باید هر بازیکن را مطابق با پتانسیل و عملکردش حفظ کند و با توجه به شرایط اقتصادی که دارد، مدیران باشگاه باید دقت های لازم را داشته باشند.

کد خبر 848767 برچسب‌ها ویژه ورزشی سردار آزمون

دیگر خبرها

  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش
  • اتفاقی عجیب برای سردار آزمون در رم
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند