Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: بنا به علل مختلف دسترسی به برخی از امکانات برای بانوان یا امکان پذیر نبوده و یا دسترسی به آن ها سخت بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه ریزی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر دو سوم از کودکان بازمانده از تحصیل دختران هستند که عواملی همچون نگاه فرهنگی و خرده فرهنگی سبب شده تا این اتفاق افتد و این امر بیشتر در روستاها و مناطق مرزی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر آن به عنوان مثال نسبت دختران روستایی تحصیل کرده در خراسان شمالی به میانگین کشوری فقط 25 درصد بوده و یا اینکه میانگین اشتغال دختران در برخی از نقاط کشور پایین است.

وی با بیان اینکه در امر سرانه ورزشی دختران عقب هستیم، اظهار کرد: در سال گذشته به یک باره متوجه شدیم که ورزش دوره ابتدایی مدارس دختران حذف شده که با پیگیری های انجام شده این مشکل را حل کردیم.

ابتکار با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یکی از مطالبات اصلی مردم بحث عدالت بود، بیان کرد: عدالت دارای ابعاد مختلف است و در حقیقت عدالت فراگیر است و همه ابعاد جامعه را در بر می گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه میزان بهره مندی بانوان از خدمات کمتر از مردان بوده است باید برای تحقق عدالت جنسیتی برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دست یابی زنان به اشتغال به معنای بیکار شدن مردان و یا از هم گسیخته شدن خانواده نیست، افزود: باید با برنامه ریزی های درست، فرصت‌های اشتغال برای زنان ایجاد شود

ابتکار در ادامه به طرح مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین برای دختران تحصیل کرده که نیاز به کار دارند برنامه ریزی های خاص وجود دارد و البته در سطح ملی در سال 96 بانوان فقط تا پنج درصد  از طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را دریافت کرده این درحالیست که این رقم در سال گذشته به 40 درصد رسیده است.

گفتنی است در این جلسه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان خراسان شمالی مصوب شد.

همچنین تفاهم نامه ای میان معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و استاندار خراسان شمالی در ارتباط با طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی خراسان شمالی منعقد شد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جلسه شورای برنامه ریزی خانواده خراسان شمالی کودکان معصومه ابتکار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

کد خبر 6088810 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی