Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:14:28 GMT

تاکید معاون دادگستری لرستان بر مقابله با قاچاق گندم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۵۷۶۵

تاکید معاون دادگستری لرستان بر مقابله با قاچاق گندم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری لرستان بر مقابله با قاچاق گندم دراین استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، بیژن دارایی در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با اشاره به جایگاه قانونی این کارگروه و شرح وظایف آن، اظهار کرد: این کارگروه در قانون قاچاق کالا و ارز دارای اختیارات و تکالیف متعددی است که از جمله این تکالیف عضویت همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی برای پیشبرد فصل دوم از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در مجموع از مواد قانونی مرتبط برای ۱۷ دستگاه عضو این کارگروه ۱۱۰ تکلیف پیش‌بینی شده است.

عضو شورای قضایی استان با تاکید بر ارسال مکتوب وظایف دستگاه‌های عضو بیان کرد: دستگاه‌های عضو این کارگروه باید با محوریت فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش مکتوبی از اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و نیز پیشنهادات خود را به دبیر خانه این کارگروه ارسال کند.

دارایی افزود: گاهی به طور خاص مکاتباتی دررابطه با یک مورد خاص مانند گندم مطرح می‌شود که باید خارج از دستور در کارگروه بررسی و اقداماتی که سریعتر به نتیجه می‌رسد انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به دستور دادستان کل کشور در رابطه مقابله با قاچاق گندم، گفت: آمارها نشان می‌دهد که میزان تحویل گندم به دولت کاهش یافته و این به سبب خرید گندم توسط دلالان است لذا لازم است که دستگاه های نظارتی از جمله بازرسی، اداره صمت و تعزیرات در این موضوع ورود کرده و نیز نیروی انتظامی در مبادی ورودی نظارت ها را تقویت کند.

دارایی با تاکید بر وظیفه نظارتی دستگاه‌ها، عنوان کرد: صدا و سیما باید در راستای آگاه سازی و ارتقای آگاهی های عمومی و نیز تشریح ممنوعیت قانونی و عواقب کیفری و انتظامی قاچاق و احتکار گندم و سایر کالاها اقدامات بیشتری انجام دهد.

وی با اشاره بر تعامل مستقل دستگاه‌های عضو با صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، افزود: از ۱۸  اولویت مهم معرفی شده در کارگروه ۶  اولویت توسط کارگروه استانی انتخاب  و به مرکز ابلاغ شده است.

رییس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان لرستان عنوان کرد: این ۶ اولویت شامل خطرپذیری (افزایش میزان کشفیات و وصول جریمه‌ها، رسیدگی هرچه زودتر به پرونده‌ها، تمرکز بر قاچاقچیان عمده و دانه درشت و ...) افزایش کمی و کیفی آموزش مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها، آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، علل گسترش و افزایش جرایم حوزه قاچاق کالا و ارز، تهیه و انتشار جزوات محتوا آموزشی، تحیقاتی و ترویجی، تشدید اقدامات نظارتی کنترلی و راستی آزمایی اسناد و مدارک کالاهای وارداتی، است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است