Web Analytics Made Easy - Statcounter

محترم احمدی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دو ورزشکار در رشته موی تای موفق به کسب مقام شدند.

وی افزود: این دوره از مسابقات در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۵ با حضور بیش از ۲۰۰ بانوی ورزشکار از سراسر کشور برگزار شد که از استان خراسان شمالی فاطمه مجیدیان در وزن منفی ۳۶ کیلوگرم و فاطمه تقوی در وزن  مثبت ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب مقام سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افرود: همچنین بهناز پهلوان در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم به عنوان مبارز مستعد منتخب به همراه دو ورزشکار مدال آوران تقوی و مجیدیان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

موی‌تای به معنای مشت‌زنی تایلندی است و به همین جهت تای‌بوکس نیز خوانده می‌شود، موی به معنی مبارزه و تای همان تایلند است.

این رشته ورزشی قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و از ورزش های سنتی در کشورهای تایلند و میانمار وکامبوج و مالزی است، موی تای ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگی این کشور است روز ۱۷ مارس در این کشور روز موی‌تای نامیده می‌شود.

موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است مبارزات آن به صورت فول کنتاکت و در رینگ برگزار می‌شود به همین دلیل از موی‌تای به عنوان یک رشته خشن و سخت رزمی در دنیا یاد می‌شود.

تکنیک‌های مشت در موی‌تای شباهت زیادی به بوکس غربی دارند و وجود فنون گلاویزی این رشته را به کیک بوکسینگ و ساندا نزدیک ساخته است.

استان خراسان شمالی افزون بر ۱۱ هزار ورزشکار زن بیمه شده دارد.

در خراسان شمالی ۲۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند.  

۳۰۰۷/ ۶۰۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بوکس تایلند تیم ملی خراسان شمالی مالزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو

نوجوانان کرمانی با کسب ۵ مدال طلا،۳ نقره،۲برنز و کسب۷۲۰ امتیاز قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ شدند.

همچنین یزد با کسب۴۷۰ امتیاز دوم، سیستان و بلوچستان با کسب ۴۲۰ امتیاز سوم و خراسان جنوبی با کسب۳۷۰ امتیاز چهارم شد.

بدین ترتیب تیم نوجوانان کرمان به سرمربی گیری سعیده بازمانده، مربیگری حکیمه مکی آبادی و سرپرستی فرزانه خانقائی توسط نادیا ایزدآبادی، غزل نصرت آبادی، آناشهسواری، ستایش نجمی نژاد، یاسمن نژادکورکی، صاحب مدال طلا، بهنازسفلایی، ستاره رحیمی و رایا باقری صاحب مدال نقره، و آرزو سلیمانی و ستایش گیلک صاحب مدال برنز شدند.

همچنین نرگس فرخی نژاد به عنوان سرناظر مسابقات و نجمه پورمیرزایی به عنوان داور، نمایندگان فدراسیون در این دوره از مسابقات بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل