Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دلاوری گفت:حوزه های علمیه می توانند در راستای هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین دلاوری» امروز (دوشنبه۷مرداد)در نشست هم اندیشی مدیران اوقاف و امور خیریه و مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی که باحضورمعاون ارتباطات وامور حوزه های علمیه کشور و مدیران حوزه های علمیه استان مرکزی برگزار شد، گفت: تعامل دو سویه اوقاف و حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف توسط حوزه های علمیه و مبلغان افزود: مبلغان می توانند در برنامه های خود این مهم را در بین اقشار جامعه تبیین کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اجرای امینانه نیات واقفین افزود: اوقاف در این راستا تلاش می کنند و حوزه های علمیه نیز می توانند به این مهم بپردازند و در راستای هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام فاضل حسابی در سخنانی با اشاره به گستره فعالیت های حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه بانوان فعالیت های خوبی را در بخش های مختلف فرهنگی و آموزشی در جامعه انجام می دهند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی همچنین به ارایه گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه بانوان نیز پرداخت و افزود: ۱۸ حوزه علمیه خواهران در سطح استان مرکزی فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۴حوزه سطح دو در مقطع دیپلم و یک حوزه در مقطع سیکل هستند افزود: ۲ حوزه سطح سه نیز در شهرهای اراک و ساوه فعالیت دارند و ۱ یک حوزه سطح چهار نیز در مقطع دکتری در رشته فقه و اصول به فعالیت می پردازند.

 

مدیر  حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: بیش از ۱۹۰۰ طلبه در این ۱۸حوزه در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

 

 در این مراسم از نمایندگان هیت امنا  حوزه های علمیه حضرت زهرا(ی)، فاطمیه محلات و الزهرا(س) با اهدا لوح و هدایایی تقدیر و اعضای انجمن استانی یاوران وقف با هدف ایجاد وقف های جدید با موضوع ایجاد و توسعه مدارس علمیه خواهران نیز انتخاب شدند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه نماز جمعه روزنامه ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شبستان یزد شیراز مسجد خراسان جنوبي اردبیل استان مرکزی اوقاف و امور خیریه حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم حجت الاسلام مظاهری، مدیر مدرسه علمیه زنگنه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ما همه بهره‌مند و متنعم از مکتب فقه جعفری و امام محمد باقر (ع) هستیم و بیشتر معارفی که امروزه به عنوان گنجینه شیعه در دستان ما قرار دارد، از وجود مبارک این دو امام همام است.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز