Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه، انگلیس را در زمینه پیشنهاد تشکیل ناوگان حفاظت دریایی در خلیج‌فارس تنها گذاشت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه فیگارو گزارش داد که فرانسه مشارکت در طرح مذکور را به «تبادل اطلاعات» محدود کرده است(!)


این روزنامه نوشت: به نظر می‌آید تامین امنیت تنگه هرمز که در دو ماه گذشته هسته مرکزی کشمکش میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بوده، به مسأله بی‌نهایت پیچیده‌ای مبدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و اروپا هر یک طرحی دارند برای حفظ امنیت تنگه هرمز که تنها مکان رودررویی پاسداران و دریانوردان آمریکایی است، اما اروپائیان حاضر نیستند به آمریکائیان بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

صف طولانی محافظان نفتکش‌ها در مراکز تعمیراتی انگلستان رزمایش مشترک ایران و روسیه در خلیج فارس نیرنگ استعمار پیر به آمریکا بر سر گرفتن امتیاز نفت


جرمی هانت، وزیر مستعفی امور خارجه بریتانیا، دوشنبه هفته گذشته پس از توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» از تشکیل هرچه سریع‌تر ناوگان حفاظت دریایی اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از آزادی کشتیرانی در خلیج فارس صحبت کرد.


فرانسه که دارای یک ناو محافظ در خلیج فارس است و دقیقا پیش ار توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» اطمینان داده بود قصد ندارد نیروها و تجهیزات نظامی خود را در این منطقه افزایش دهد، در وهله اول حمایت خود را از طرح بریتانیا برای حفظ امنیت تنگه هرمز اعلام داشت اما سه روز بعد از موضع خود عقب‌نشینی و پیشنهاد کرد که تنها در تبادل اطلاعات با متحدینش همکاری کند.


ژان مارک ریکلی از مرکز سیاست و امنیت ژنو می‌گوید: اروپائیان دارای ناو کافی برای اسکورت نفتکش‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نیستند.


هشدارهای ایرانیان، اروپائیان را از تصمیم خود برای ایجاد ائتلاف در جهت تامین امنیت تنگه هرمز منصرف کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی فیگارو خلیج فارس فرانسه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس در حساب کاربری ایکس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع حادثه امنیتی در فاصله  مایل دریایی در جنوب غرب عدن دریافت کرده است.

این سازمان به کشتی های تجاری توصیه کرده است که در تحرکات خود جانب احتیاط را رعایت کرده و هر نوع حادثه مشکوک را گزارش دهند

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است