Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@17:44:12 GMT

بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانید

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۳۴۰

بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانید

به گزارش گروه علم و فاوری ایسکانیوز، یافتن شغل برای بسیاری از دانشجویان بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حداقل 56 درصد از این دانشجویان معتقدند دانشگاه ها باید دارای ویژگی هایی باشند تا فارغ التحصیلان بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیلات در صنعت مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

چشم انداز شغلی فعلی می تواند نوعی ناامیدی برای این دانشجویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران جوان و ماهر در اقتصادهای پیشرفته احتمال بیکار بودن خود را نسبت به بقیه کارگران در سنین مختلف بیشتر می بینند برای مثال این مساله در مورد کشور انگلیس صادق است.

گزارش موسسه سیاست اقتصادی نشان می دهد که در ایالات متحده آمریکا، از هر 20 فارغ التحصیل جوان یک نفر بیکار است. این عدد از سال 2000 (که تنها 1نفر به ازای هر 25 تن بود) بسیار بیشتر است.

نرخ اشتغال کلی برای فارغ التحصیلان جوان در حال کاهش است و سهم افرادی که درحال وقت گذرانی بیهوده هستند بین سال های 1989 تا 2019 در حال افزایش است.

بنابراین یک انتخاب درست می تواند کاریابی یا بیکار بودن را بعد از فارغ التحصیلی یک فرد تضمین کند. در ادامه برای داشتن انتخابی درست برخی نکات را متذکر می شویم:

به دنبال داده های مهم باشید

هنگام تحقیق درمورد دانشگاه ها، به دنبال پاسخ این سوالات باشید: چه تعداد از فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند؟ چه تعداد از آن ها در صنعت انتخابی خود فعالند؟ درآمد این افراد چه میزان است؟

اگرچه به دست آوردن اطلاعات در مورد این سوال ها می تواند کمک کننده باشد با این وجود همه دانشگاه‌ها آن ها را منتشر نمی کنند، اما این بدان معنا نیست که شما حق درخواست این اطلاعات را از دانشگاه نداشته باشید.

همه دوره های کالج برابر نیستند

بعضی ازدانشگاه ها نسبت به دیگران نرخ اشتغال کمتری دارند. بر اساس تحلیل Census Bureau data by HeyTutor که یک مرکز آموزش خصوصی است صنعت رسانه‌های جمعی بالاترین نرخ بیکاری را (7/8 درصد)داشته است. بعد از این صنعت به ترتیب هنرهای لیبرال (6.7 درصد)، انسان شناسی (6.6 درصد)، فلسفه (6.2 درصد) و خدمات ساختمانی (6.1 درصد)قرار دارد. داده های مورد تجزیه و تحلیل برای افراد بین 22 تا 27 سال بوده است.

کمترین نرخ بیکاری در میان کسانی بود که در الهیات و مذهب (1.0 درصد)، فناوری پزشکی (1.0 درصد) و آموزش ابتدایی کودک (1.7 درصد) در حال فعالیت بودند.

گول لیست فارغ التحصیلان را نخورید

دانشگاه ها معمولا موارد موفقیت آمیز را به عنوان مدرک کیفیت نهاد خود اعلام می کنند. فارغ التحصیلانی که در موقعیت های خوبی قرار دارند به عنوان هدف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آن ها به عنوان لینکی برای کاریابی آینده دانشجویان معرفی می شوند اما طبق مطلب 2018 گالوپ از 5100 فارغ التحصیل، اکثریت قریب به اتفاق (69 درصد) آن ها دریافتند که شبکه های این چنینی نه مفید و نه غیرمفید هستند. 22٪ دیگر نیز این شبکه ها را بی مورد دانستند و فقط 9 درصد از فارغ التحصیلان اعلام کردند که این شبکه ها مفید هستند.

شاید فارغ التحصیلان 50 دانشگاه برتر بتوانند شبکه های فارغ التحصیلان خود را مفید تر حس کنند اما تفاوت ها در آن ها نیز نسبتا جزئی هستند.

فارغ التحصیلان واقعی را بررسی کنید

«UniAdvisor» که مانند «TripAdvisor» است به شما این اجازه را می دهد تا به بررسی فارغ التحصیلان بپردازید.

در این لیست چهار مورد دانشجویان بین المللی، رضایت دانشگاه، رضایت کشور و رضایت از اشتغال وجود دارد. با توجه به آخرین آمارها می توانید اطلاعاتی نظیر فاصله فارغ التحصیلی تا یافتن کار و متوسط درآمد فارغ التحصیلان را پیدا کنید.

UniAdvisor شامل اطلاعات دیگری مانند امکان مقایسه فرصت برابر شغل به عنوان یک دانشجوی بین المللی و ارتباط تحصیل و دسترسی به دوره های کارآموزی است.

انتهای پیام/

178 / 159 علم آموزی فارغ التحصیلی شغل کاریابی دانشجویان بین المللی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علم آموزی فارغ التحصیلی شغل کاریابی دانشجویان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر
  • تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های استان مرکزی
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند