Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:47:15 GMT

کودکان نیمی از قربانیان قاچاق انسان در جهان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۳۷۶

کودکان نیمی از قربانیان قاچاق انسان در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان" هر ساله در روز سی‌ام ماه جولای با هدف افزایش آگاهی و پیشگیری از تشدید این بحران برگزار می‌شود.

هر ساله هزاران مرد، زن و کودک با این وعده که شرایط بهتری برای خانواده‌شان فراهم می‌شود یا به زور و اجبار به دست قاچاقچیان گرفتار می‌شوند و حتی خانواده‌های فقیر برای گذران زندگی اقدام به فروش کودکان خود به قاچاقچیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد به شیوه‌های مختلف گرفتار قاچاقچیان می‌شوند اما سرنوشت مشابهی در انتظار همگی آنان است و اینکه حقوق و هویت خود را از دست داده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

سایت "awareness days" در مطلبی تازه دراین‌باره نوشت: قربانیان قاچاق مجبور به انجام کارهای طاقت فرسا و سخت می‌شوند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. معمولا اسناد هویتی آنان از بین رفته و تهدید می‌شوند که در صورت اقدام به فرار با مجازات‌های شدیدی روبرو خواهند شد. این افراد اغلب به کشورهایی فرستاده می‌شوند که با زبان آن‌ها آشنا نیستند و نمی‌توانند کمکی دریافت کنند. برخی از آنان جان خود را از دست داده یا دیگر از خانواده خود بی‌خبر خواهند بود.

یک معضل جهانی همچون قاچاق به راهکار جهانی نیاز دارد و به همین دلیل سازمان ملل روز جهانی مقابله با قاچاق انسان را به منظور آگاهی‌بخشی و پیشگیری از قاچاق انسان انتخاب کرده است و پروتکلی تهیه کرده تا قاچاقچیان انسان مجازات شده و این امید وجود دارد که این پروتکل در تمام نقاط جهان اجرایی شود.

اسکای نیوز نیز در گزارشی در این باره آورده است: آخرین آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد حدود ۵۱ درصد از قربانیان قاچاق در جهان کودک هستند، ۷۶ درصد آنان زن و ۶۹ درصد از قربانیان برای سوء استفاده جنسی قاچاق می‌شوند. در عین حال رومانی بالاترین تعداد قربانیان قاچاق انسان را در اروپا دارد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی relief web، در کشورهای مختلف تعداد بیشتری از قربانیان قاچاق شناسایی شده و تعداد قاچاقچیان بیشتری نیز دستگیر می‌شوند. این وضعیت می‌تواند در نتیجه افزایش ظرفیت شناسایی قربانیان یا افزایش کشورهایی باشد که در سال‌های اخیر تعداد قربانیان بیشتری را گزارش کرده‌اند.

همچنین درحالیکه تعداد کشورهایی که قربانیان قاچاق را گزارش می‌دهند افزایش چشمگیری نداشته اما مجموع تعداد قربانیان در هر کشور افزایش داشته است. علاوه بر این،‌ از بُعد منطقه‌ای نیز افزایش تعداد قربانیان شناسایی شده در آمریکا و آسیا بارزتر بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فقر قاچاق انسان قاچاقچی فروش کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق خونسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعاً ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۵ دستگاه خودروی شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبرگلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

کد خبر 6090382

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد