Web Analytics Made Easy - Statcounter

بریتانیا پیشنهاد تعویض نفتکش ایرانی با نفتکش حامل پرچم این کشور را رد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "یورونیوز"، تنش‌ها بین ایران و بریتانیا پس از توقیف نفتکش "استینا امپرو" دارای پرچم این کشور توسط ایران  افزایش یافت. توقیف نفتکش بریتانیا پس از اقدام مشابه این کشور در خصوص نفتکش "گریس 1"  ایرانی در "جبل‌الطارق" روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروی دریایی بریتانیا یک ابرنفتکش ایرانی را در اوایل ماه جولای با ادعای  نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرد.

"دومینیک راب" وزیر امور خارجه بریتانیا در گفت‌و‌گو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: "خبری از یک تبادل و معامله نیست". ما در خصوص قوانین بین‌المللی و سیستم جهانی صحبت می کنیم و بر آن تکیه داریم.

به گزارش تلگراف، پیشنهاد تعویض نفتکش‌ها در اوایل ماه جاری از سوی ایران مطرح شد.

پیش از این کمال خرازی، وزیر امورخارجه اسبق ایران و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، در این باره گفت: اگر بریتانیا نفتکش ایران را آزاد کند، جمهوری اسلامی نیز به ازادی نفتکش بریتانیا سرعت می‌بخشد.

راب در این باره مدعی شد، نفتکش ایران براساس قوانین بین‌الملل به دلیل نقض توافق‌های موجود علیه سوریه در جبل‌الطارق توقیف شده است، اما توقیف نفتکش بریتانیا غیرقانونی و مانند یک "دزدی دریایی" است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفتکش ایرانی بریتانیا تعویض رد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «در عربستان گفتگوی بسیار سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌ راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن تاکید کرد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • پیام بایرن مونیخ به بارسلونا؛ معاوضه کیمش با فرنکی دی یونگ یا رونالد آرائوخو
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود