Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با بیان این که نقش قرآن و فعالیت‌هایی با محور قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی واضح است، اظهار کرد: براساس پژوهش‌هایی که البته از سوی اورژانس اجتماعی در داخل و حتی خارج از کشور نیز انجام شده، مشخص شد که افرادی که گرایش بیشتری به معنویات دارند با ناهنجاری‌های روانی فاصله بیشتری دارند و البته از ثبات روانی و روانشناسی بیشتری نیز برخودار هستند لذا این افراد قطعا کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بخشی از اهداف آموزش قرآن در استان را نیز مختص کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: 60 موسسه قرآنی در حال فعالیت در زمینه‌های مختلفی مانند روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم هستند که دوره‌هایی آموزشی را نیز در این راستا ویژه گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌کنند و در حاشیه آن نیز برای کودکان کلاس‌های جذابی مانند نقاشی برگزار می‌شود که البته فعالیت‌های قرآنی محور اصلی این آموزه‌ها هستند.

این مسئول با اشاره به آگاهی همه جامعه از قرآن و جایگاه آن افزود: اگر چه تمام جامعه با نگاهی خوشبینانه، به جایگاه والای قرآن واقف هستند اما شاید برنامه‌ریزی متفاوت و سهل انگاری در نگاه به این برنامه‌ریزی منجر شده است تا بعضا از شرکت در فعالیت‌های قرآنی غفلت کنند.

وی ساده‌سازی مفاهیم قرآن را یکی از اقدامات موثر در راستای تفهیم و ارتقای بینش جامعه نسبت به فعالیت‌های قرانی برشمرد و بیان کرد: قطعا بیان زوایای مختلف و تبین و کارکردن بیشتر بر مفاهیم، صوت و لحن قرآن و عمومی کردن آن بویژه از سوی تریبون رسانه‌ها، روحانیون و هنرمندان می‌تواند نقش موثری در همگانی کردن و عمومی سازی مفاهیم قرآنی داشته باشند تا همه بیش از پیش به ارزش‌های والای قرآنی پی ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد حسین دشتی مفاهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است