Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش جبارزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه سونوگرافی فعلی بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ به دلیل فرسودگی و کهنه‌بودن قابلیت تصویربرداری نداشته و به صورت غیرفعال بود که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و موافقت وزرات بهداشت و درمان یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته خریداری و جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نبود دستگاه سونوگرافی در این شهرستان در بخش‌های خصوصی و دولتی موجب مراجعه روزانه مردم به شهرستان‌های همجوار شده بود که در کنار سختی بیماری، تحمیل هزینه اضافی و خطرات جاده‌ای را نیز به مشکلات آنان اضافه می‌کرد. 

وی با بیان اینکه بیش از هشت میلیارد ریال برای خرید این دستگاه هزینه شده، ابراز امیدواری کرد با تامین پزشک متخصص توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، امکان استفاده از این دستگاه به صورت دایم در این شهرستان به منظور خدمت‌دهی به بیماران وجود داشته باشد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: دستگاه خریداری شده هم‌اکنون آماده فعالیت به صورت ۲ شیفت در روز است و پزشک متخصص نیز برای انجام این خدمت تامین شده است. 

جبارزاده همچنین اظهار داشت: طرح افزایش ۶۰ تخت و اضافه شدن چهار بخش شامل سه اتاق عمل، کلینیک و پاراکلینیک به بیمارستان شهید راثی از جمله طرح‌های اجرایی این بیمارستان در سال جاری است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای تنها یک بیمارستان است، اظهار داشت: بیمارستان شهید راثی هم‌اکنون با ۸۶ تخت فعال در حال خدمات‌رسانی به بیماران است که با اضافه شدن تخت‌های جدید امکان ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری برای شهروندان فراهم خواهد شد. 

دستگاه سونوگرافی فراصوتی یکی از روش‌های تشخیص بیماری در پزشکی است؛ این روش بر مبنای امواج فراصوت و برای بررسی بافت‌های زیرجلدی مانند عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و اندام‌های داخلی بدن و ضایعات آن‌ها پی‌ریزی شده‌ا ست؛ سونوگرافی در حاملگی نیز کاربردهای وسیعی دارد.

شهرستان شاهین دژ با بیش از ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

۹۹۰۳/۶۱۸۵/2093

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بهداشت و درمان بهداشتی و درمانی پزشک متخصص خدمات رسانی شبکه بهداشت و درمان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأمین مطالبات بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود و در خصوص بهبود خدمت‌رسانی در واحد‌های پاراکلینیک و تصویربرداری، یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل بیمارستانی باارزشی بالغ‌بر سی میلیارد ریال تحویل بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود گردید.

وی بابیان این‌که مراحل نصب و آموزش آن در مرکز به‌صورت کامل صورت گرفت، افزود: از ویژگی این رادیولوژی قابل‌حمل یا پرتابل (portable) این است که در اکثر مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها در اتاق بیماران، بخش ریکاوری، بخش مراقبت‌های ویژه، حیاط بیمارستان و بخش نوزادان قابل‌استفاده هست.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از تجهیزات در شرایط اورژانسی یا مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی‌تواند حرکت کند برای عکس‌برداری اشعه ایکس استفاده می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت