Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل بخش کشاورزی گفت: خسارت آفت مگس زیتون در چند سال گذشته، با برنامه‌ریزی منظم و اقدامات انجام شده به کمتر از ۵ درصد رسیده است، اما برای جلوگیری از شیوع دوباره آفت، باغداران باید ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه افزود: همه سال تجهیزات و نیرو‌های زیادی از سوی جهادکشاورزی برای مبارزه با این آفت به کار گرفته می‌شود، اما نقش اصلی برعهده باغداران است.

به گفته او،۹ هزار و ۳۵۰ هکتار باغ زیتون در شهرستان قزوین وجود دارد که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور است.

وی پیش بینی کرد: امسال ۲۵ هزار تن زیتون از باغات استان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی در ادامه به لزوم نظارت بر نحوه تهیه و توزیع سموم استاندارد و ادوات مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید کرد.
خمسه همچنین با اشاره به وقوع آتش‌سوزی و از بین رفتن بخشی از مزارع و باغات استان هم گفت: با کشاورزانی که باقیمانده محصولات همچون گاه و کلش در مزارع را آتش می‌زنند برخورد خواهدشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خسارات متعدد به محصولات کشاورزی و دامی طی دو سال گذشته، گفت: تنها سیل بهار امسال، به بخش کشاورزی استان بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و باید به دنبال راهی برای کاهش خسارات باشیم.

استان قزوین دارای ۴۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۷۲ هزار هکتار باغ است.

انتها ی پیام/ک

خسارت آفت مگس زیتون در چند سال گذشته به کمتر از ۵ درصد رسیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید