Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام‌جمعه شهرکرد عصر روز گذشته، هفتم مردادماه در بازدید سرزده از پارک‌های شاخص شهرکرد تهلیجان، آبی‌جنگلی، رسول اعظم(ص)، ملت و پارک بانوان شهرکرد، ضمن انتقاد از مناسب نبودن وضعیت نمازخانه برخی از پارک‌ها، اظهار کرد: استقبال و حضور مردم در پارک‌های شهرکرد بسیار خوب و پرشور است اما در برخی از این پارک‌ها نمازخانه وضعیت مناسبی ندارد که جا دارد نمازخانه مطلوب، شکیل و با فضای فرهنگی مناسب شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه شهرکرد گفت: متأسفانه نمازخانه بعضی از پارک‌های شاخص و بنام شهرکرد در شأن نماز نیست و بیشتر به یک انباری شبیه است، انتظار می‌رود مسئولان این مکان‌ها را که با استقبال خوب مردمی مواجه است ‌با نصب تزئینات زیبا و آیات و احادیث برای اقامه نماز فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه مکان نمازخانه‌ها باید وسیع و بزرگ باشد که بتواند افراد زیادی را برای اقامه نماز به ویژه نماز جماعت در خود جای بدهد، تصریح کرد: زمانی که مردم و مسافران به پارک‎‌های شهرکرد مراجعه کنند و فضای پرنشاط و مفرح در پارک ها را مشاهده کنند اما از آن طرف به نمازخانه پارک مراجعه و با وضعیت نامناسب و نامطلوب نمازخانه مواجه ‌می‌شوند قطعاً همه ما را سرزنش می‌کنند.

‌نکونام در ادامه در‌خصوص گلایه برخی از مردم نسبت به جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، گفت: اصل تصمیم برای جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها تصمیم خوبی است چون آسایش مردم و نظم و زیبایی پارک را برهم می‌زند اما از این نکته هم نباید غافل شد که نمی‌توان نصب چادر را به‌کل حذف کرد زیرا بالأخره برخی از خانواده هستند که می‌خواهد چادر بزنند و در یک فضای امن و محدود تفریح کنند که باید حریم و حرمت این خانواده‌ها هم رعایت شود و باید راهکاری برای این مسئله اندیشیده شود که بهترین راهکار این است که فقط یک پارک برای این أمر اختصاص داده شود و حتما نظارت جدی بر آن صورت گیرد.

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید ایجاد فضای نشاط و شادابی در پارک‌ها، گفت: اگرچه پارک خودش فی‌نفسه دارای نشاط و شادابی است اما متولیان أمر می‌توانند با طراحی‌های مختلف و ایده‌های نو و جذاب بر نشاط و شادابی پارک‌ها بیفزایند.

وی در ادامه بر بالابردن کمی و کیفی تجهیزات بازی کودکان در پارک‌ها تأکید کرد و گفت: باید نسبت به نصب وسایل بازی پرجاذبه و گسترده برای کودکان با رعایت مسائل ایمنی و کیفیت این تجهیزات در پارک ها توجه ویژه کرد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در پارک‌ها، گفت: ما معتقد هستیم که اگر مسائل فرهنگ و اعتقادی از در و دیوار فضای پارک‌های ما ببارد کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که در این فضا زیاده‌روی و به حقوق دیگران تعرض کند پس فضاسازی‌های داخلی در پارک‌ها بسیار مهم است که هر چه بیشتر و گسترده‌تر باشد خودش به رفع فساد و سالم‌سازی کمک می‌کند.

نکونام اظهار کرد: فضاهایی را در پارک‌ها برای ارائه خدمات فرهنگی ازجمله عرضه محصولات فرهنگی در حوزه‌های مختلف به ویژه عفاف و حجاب و دیگر مسائل فرهنگی باید ایجاد کرد که مسائل فرهنگی و عبادی و گردشگری در هم آمیخته شود که هرکسی به پارک مراجعه می‌کند از همه این ظرفیت‌ها استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: یکی از کارهایی که مسئولان پارک‌های ما می‌توانند انجام بدهند پرسش‌نامه‌هایی را آماده و در اختیار کسانی که به پارک ها مراجعه می‌کنند بدهند تا از این طریق در جریان میزان رضایت‌مندی مردم و نظرات، مطالبات و مشکلات قرار بگیرند و بر اساس آن بتوانند برای تأمین نیازهای مردم و رفع مشکلاتشان در پارک ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه ایکنا پارک های ش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند