Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، به آسیب‌های پیش روی حوزه‌های علمیه اشاره و بیان کرد: یکی از چیزهایی که باید متوجه آن بود این است که  فرهنگ دانشگاهی که علم را برای علم نمی‌خواند بلکه برای کار، مقام و امثال اینهاست، به حوزه وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تفاوت‌های حوزه مانند توجه و اهتمام به چهار مرحله آموزشی پیش مطالعه، حضور در کلاس درس، مباحثه و خلاصه‌نویسی، آزادی در بیان اشکال درسی، ارتباط استاد و شاگرد در حوزه علمیه و ... با دیگر مراکز علمی، اظهار کرد: باید سنت حوزه حفظ شود و تحت تأثیر دانشگاه از بین نرود.   آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: دانشگاه‌ها به تکثیر دروس می‌پردازند که در نتیجه موجب تقویت علمی فرد نمی‌شود؛ حوزه‌های علمیه نیز باید مراقب باشند این گونه نشود بلکه به تخصص و درس خواندن عمیق توجه کند.   وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه نباید در نوشتار و نوشتن، دچار گردآوری شوند بلکه باید نوآوری کنند، اظهار کرد: اگر بخواهیم مطالبی را از کتاب‌های مختلف جمع کنیم، در واقع زحمت می‌کشیم، ولی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.   آیت‌الله مکارم شیرازی بر روان و آسان نوشتن با الگو گرفتن از زبان قرآن تأکید کرد و افزود: طلاب علوم دینی باید اهل قلم شوند و فن بیان و نوشتن را دارا باشند.   این مرجع تقلید از اهتمام به نوشتن از آغاز طلبگی خویش گفت و افزود: تا امروز بیش از 200 کتاب نوشته‌اند که سعی شده در آن نوآوری باشد.   وی با اشاره به گزارش جامع و کاملی که از برنامه‌های تحولی حوزه خراسان ارائه شد، گفت: تحولی در حوزه خراسان واقع شده که متناسب با مسائل روز است که حلال مشکلات خواهد بود و این امر جای خوشبختی دارد.   آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: حوزه علمیه مشهد سابقه عظیم و برجسته‌ای دارد و شخصیت‌ها، صاحب نظران و مؤلفان بزرگی از این حوزه برخاسته‌اند که این روند امروز نیز باید رشد و پیشرفت داشته باشد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مکارم سنت های حوزه قم دانشگاه طلاب حوزه علمیه طلاب علوم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به پرسپولیس: نوشتن آن بیانیه گستاخی بزرگی بود

مدیر تیم فوتبال سپاهان در مورد رفتار هواداران پرسپولیس گفت: ۵ سال پیش نیز درست چنین اتفاقی افتاد و هواداران پرسپولیس را درست بالای سر هواداران سپاهان قرار دادند؛ در حالی که در جلسه پیش از بازی این موضوع را متذکر شدیم، اما متاسفانه بار دیگر این اتفاق تکرار شد و بعد از رفتا ناشایست بانوان هوادار پرسپولیس، در بین دو نیمه آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کردند.

به گزارش جماران، وی افزود: پرتاب سنگ و آب جوش، فحاشی و حرکات بسیار ناشایست بانوان هوادار پرسپولیس علیه هواداران سپاهان در تمام مدت مسابقه انجام شد و مستندات نیز به صورت کامل وجود دارد.

با وجود اصرار‌های سپاهان، باشگاه پرسپولیس تا روز گذشته حتی حاضر نبود بابت این رفتار حتی یک عذرخواهی ساده انجام دهد؛ این باشگاه پس از آن، با گستاخی تمام دست به نوشتن بیانیه‌ای می‌زند که با صداقت فاصله زیادی دارد و در آن به همه مردم اصفهان و هواداران سپاهان انواع و اقسام توهین‌ها را می‌کند.

این‌که از نام شهدای گرانقدر کشورمان برای پوشاندن رفتار ناشایست هواداران استفاده می‌کنند، خجالت‌آور است و این باشگاه بهتر است بجای مظلوم‌نمایی به دنبال اصلاح رفتار زشت و زننده بازیکنانش باشد که از گذشته زبان‌زد بوده است.

جای تأسف است که مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌جای حل مشکل، در صدد اختلاف افکنی و افزایش تنش‌ها هستند و به‌جای اینکه فحاشی هزاران نفر از هواداران خود را ببینند، درباره این مسائل، با فرافکنی عمل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سپاهان به پرسپولیس: نوشتن آن بیانیه گستاخی بزرگی بود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی