Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات پاکستانی اعلام کردند که دولت این کشور بزودی رهبران طالبان را برای دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان دعوت خواهد کرد تا درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کنند. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دعوت دولت پاکستان از رهبران طالبان در حالی صورت می‌گیرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور پیش از این گفته بود؛ طالبان را به آغاز مذاکره با دولت افغانستان راضی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اکسپرس‌تریبون» به نقل از مقامات پاکستانی نوشت: اسلام‌آباد بزودی دعوت نامه رسمی را به اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ارسال خواهد کرد تا این گروه را به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان جنگ در افغانستان تشویق کند.

بر اساس این گزارش، مقامات پاکستانی تلاش خواهند کرد تا در این دیدار رهبران سیاسی طالبان را برای آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان و برقراری آتش‌بس دائمی راضی کند.

روزنامه پاکستانی نوشت: دولت پاکستان تلاش خواهد کرد تا پیش از دعوت رسمی رهبران سیاسی طالبان هماهنگی‌های لازم با دولت افغانستان را نیز انجام دهد زیرا افغانستان ملاحظاتی درباره این دیدار دارد.

این در حالی است که طالبان نیز پیش از این در واکنش به این موضوع تاکید کرده بودند که در صورت دعوت رسمی دولت پاکستان این گروه حاضر است تا از اسلام‌آباد دیدار کند.

کارشناسان بر این باورند که دولت پاکستان نمی‌تواند بطور کامل طالبان را به پذیرش بدون قید و شرط شروط آمریکا در روند صلح افغانستان وادار سازد.

عمران خان: برای راضی کردن طالبان به مذاکره با دولت افغانستان تلاش می‌کنم طالبان: در صورت دعوت رسمی به پاکستان سفر می‌کنیم

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»