Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:19:11 GMT

مسابقه‌ای برای نمایشنامه‌نویسان کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۰۶۸۷

مسابقه‌ای برای نمایشنامه‌نویسان کودک و نوجوان

«بادکنک طلایی» نام دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان است که می‌کوشد بر غنای ادبیات کودک و نوجوان کشور بیفزاید.
به گزارش خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان، احمد رضایی دارافشانی، در آیین رونمایی از پوستر دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان با نام «بادکنک طلایی» که صبح امروز (هفتم مرداد) در دفتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره این مسابقه سال گذشته با همکاری دفتر تخصصی تئاتر، اداره توسعه فرهنگ شهروندی و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد که در مجموع 162 اثر در سه بخش آزاد، اصفهان و اقتباس به دبیرخانه این جشنواره رسید و در نهایت 12 اثر برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به فقر محتوایی در حوزه نوجوان گفت: با وجود اینکه در همه حوزه‌ها اعم از سینما، داستان، نمایشنامه‌نویسی و... شاهد فقر بسیار زیادی هستیم، در دوره نخست مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان، تعداد 50 اثر به دست ما رسید که رقم قابل‌توجهی بود.
وی افزود: در کشور، جشنواره مستقلی در زمینه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان نداریم و تنها یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان به این حوزه می‌پردازد به همین دلیل می‌توان گفت که این مسابقه نمایشنامه‌نویسی از نوادر است و در کشور نمونه‌ای ندارد.
دبیر دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان، فلسفه برگزاری این مسابقه را افزودن غنای ادبیات نمایشی کودک دانست و اعلام کرد که آثار برگزیده دوره نخست این مسابقه در کتابی منتشر خواهد شد و اکنون مراحل اداری و قانونی آن در حال انجام است.
رضایی، با بیان اینکه دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان در دو بخش آزاد و شهروندی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بخش آزاد موضوعاتی که می‌تواند موجب رشد و تعالی کودکان شود مد نظر قرار دارد و در بخش شهروندی با مباحثی چون حمل‌ونقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، پارک و فضای سبز، اخلاق شهروندی، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی و مصرف بهینه انرژی سر و کار داریم. آخرین‌مهلت ارسال آثار 30 شهریورماه سال جاری است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه مراجعه کنند. www.shahrvandi-isf.ir می‌توانند به نشانی 
محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: کمبود نقد و نظارت در حوزه تولید ادبیات کودک و نوجوان یکی از معضلات گریبان گیر جامعه امروز است و ما به‌وسیله این مسابقه می‌کوشیم، فرآیند تعریف‌شده‌ای تحت نظارت تعدادی از کارشناسان داشته باشیم تا علاوه بر ایجاد انگیزه برای خلق آثار، این آثار تولیدشده را نیز ارزیابی کنیم.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان، ضمن ابراز امیدواری برای تبدیل این مسابقه به جشنواره اظهار کرد: جشنواره از نخبگان شروع می‌شود، لایه‌های سطحی جامعه را پوشش می‌دهد و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا ایده‌های جدید وارد و محدودیت انتخاب برداشته شود. 
مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان نیز گفت: تلاش ما در حوزه اجتماعی این است که پیامدهای اجتماعی  و شهروندی را با استفاده از مفاهیم و ابزارهای هنری انتقال بدهیم.
مهدی شفیعی، رئیس دفتر تخصصی تئاتر هم که در این آیین حضور داشت، با اشاره به اینکه کمبود متن بومی مهم‌ترین مشکل فعلی تئاتر اصفهان است خاطر نشان کرد: این کمبود در بحث ادبیات کودک و نوجوان مشهودتر است و امیدواریم با استمرار مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان بتوانیم به تولید محتوای خوب در این حوزه کمک کنیم.
به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از پوستر دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان رونمایی شد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه جشنواره بین المللی فلسفه کودک و نوجوان مصرف بهینه انرژی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟