Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از موازیکاری، تکرار روش‌های تشخیصی و درمانی پرهزینه و غیرضروری و سرگردانی بیماران جلوگیری می‌شود.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی بیمار با مشکلات بسیار بطور مستقیم از روستا به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کند که این امر سرگردانی بیمار، هزینه‌های اضافی رفت و آمد، صرف هزینه‌های پاراکلینیکی اضافی و چندگانگی در تشخیص بیماری را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در قالب نظام ارجاع پزشکی بیماران ابتدا در 'سطح یک' توسط پزشک عمومی ویزیت می‌شوند و در صورت نیاز به درمان تخصصی در سطح دو و سه به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در سطح یک خدمات درمانی، تیم سلامت و پزشک خانواده، سلامت افراد و خانوار‌های زیر پوشش خود را مدیریت می‌کنند و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری اقدامات توصیه‌شده را نیز به عهده‌دارند.

در ادامه بهرامی مدیریت‌ آی تی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر سه سطح در نظام ارجاع الکترونیک سلامت در نظر گرفته‌شده است که خدمات سطح یک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، سطح دوم شامل خدمات تخصصی در واحد‌های سرپایی و بستری در کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و سطح سوم نیز شامل خدمات فوق تخصصی است.

او تصریح کرد: اگر بیمار خود تصمیم بگیرد در خارج از نظام ارجاع به متخصص مراجعه کند، کل هزینه‌ها را باید آزاد پرداخت کند، بنابراین پزشکی که در مراکز ارائه خدمت سطح یک مستقر است، باید فرایند درمان بیمار را مدیریت کند و همین باعث می‌شود که بیماران خدمات بهتر را با هزینه کمتری دریافت کنند و از ارائه خدمات اضافی نیز جلوگیری می‌شود.

مدیریت‌ آی تی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: برنامه نظام ارجاع الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود که با اجرای آن باعث مدیریت هزینه بیماران، جلوگیری از انجام خدمات اضافی و هدر رفتن منابع و همچنین استمرار خدمات و درنهایت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت می‌شود که از سال‌های گذشته در کشور‌های پیشرفته اجرایی شده است.

انتهای پیام//ز. ج
طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در تربت جام اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی تربت جام علوم پزشکی مشهد بهداشت و درمان اخبار سلامت نظام ارجاع الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار