Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام یافتیان با بیان‌اینکه ولایت پس از توحید مهمترین شرط قبولی عبادات است، گفت: فعالیت مساجد برای معرفی ولایت و امامت نباید محدود به برگزاری جشن یا برپایی ایستگاه‌های صلواتی شود؛ مساجد مردم را با سبک زندگی علوی آشنا کنند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «غلامحسین یافتیان» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه به تصریح روایات، ولایت اهل بیت (ع) شرط قبولی عبادات است، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) به امیرالومنین (ع) فرمودند: «ای علی، خداوند آیه شریفه «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْکافِرينَ» را درباره ولایت تو بر من نازل کرده است، آنچه را که به من امر شده از ولایت تو، اگر تبلیغ نکنم هر آینه عملم باطل است و کسی که خدا را بدون ولایت تو ملاقات کند، عملش باطل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای علی من  نمی گویم جز قول خدا را.»

 

امام جماعت مسجد علی بن ابی طالب(ع) افزود: از روایات چنین برداشت می شود که قبولی عبادات نیازمند رعایت چند شرط است که پس از توحید، مهم ترین آنان ولایت است، ايمان به خدا، ولایت، رعایت حق الناس، تقوی، دستگیری از نیازمندان و خوش رفتاری.

 

وی درباره فعالیت مساجد برای آشنایی مردم با این شرایط، گفت: مساجد در حوزه های مختلف به خوبی عمل کرده اند ولی باید به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع ولایت و امامت در این زمینه بیشتر کار کنند تا اعمال مردم در روز قیامت مورد قبول قرار گیرد.

 

یافتیان تاکید کرد: برنامه های مساجد در زمینه معرفی ولایت و امامت نباید محدود به برگزاری جشن یا برپایی ایستگاه های صلواتی شود بلکه باید از طریق مختلف مانند تهیه بروشورها مردم را با معارف و سبک زندگی امیرمومنان علی (ع) آشنا کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری نشست های آشنایی با ابعاد مختلف زندگی امام علی (ع) باید به گونه ای باشد که مردم بتوانند نتایج این نشست ها را به صورت عملیاتی در زندگی خود پیاده کنند. در واقع سخنرانان نباید به طرح کلیات و مباحث نظری بسنده کنند.

 

امام جماعت مسجد علی بن ابی طالب(ع) ابراز کرد: ما در این مسجد همه ساله در چند مناسبت به ویژه 13 رجب، سالروز ولادت حضرت علی (ع) و عید غدیر، ویژه برنامه های گسترده ای را با هدف اشاعه فرهنگ علوی برگزار می کنیم که دعوت از سخرانان، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه فرهنگ علوی از جمله آنها است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور مستمر مردم در مساجد بهترین ظرفیت برای پاسخگویی به شبهاتی است که در ذهن افراد به ویژه نسل جوان درباره حقانیت ولایت و امامت وجود دارد، زیرا دشمنان اسلام و تشیع از جمله صهیونیست ها و وهابیت از طریق رسانه های خود به صورت شبانه روزی علیه اعتقادات شیعیان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه روزنامه ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستان یزد مسجد نماز جمعه دیدار اردبیل مجلس کانون های مساجد دهه امامت و ولایت امیرالمومنین ع غدیر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد