Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:58:25 GMT

مسن‌ترین حافظ قرآن عربستان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۱۸۲۵

مسن‌ترین حافظ قرآن عربستان معرفی شد

به‌گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «انحاء»؛ خیریه حسین صابر، بانوی 72 ساله اهل جده عربستان است که توانست با همت بالا کل قرآن را حفظ کند.   وی امسال به‌عنوان مسن‌ترین بانوی حافظ قرآن در جده معرفی شده‌ است.
 
خیریه درباره روش حفظ قرآن خود توضیح داد: «من از مراحل اولیه تحصیل به حفظ آیات قرآن که در کتب درسی وجود داشت، علاقه‌مند بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دوستان خوبم نیز نقش مهمی در کمک به من برای حفظ قرآن داشتند، به‌ویژه زمانی که در خارج از عربستان زندگی می‌کردم و خداوند رحمان خواهری را بر سر راهم قرار داد که حافظ قرآن بود».
 
وی افزود: حفظ قرآن را بدون تثبیت آن، نزد این دوست به پایان رساندم و پس از بازگشت به عربستان، به مرکز آموزش حفظ قرآن «دارالهدی» در جده مراجعه کرده و در کلاس‌های حفظ آنجا شرکت کردم. اما این کار برای من بسیار دشوار بود چرا که بسیاری از قرآن‌آموزان، دختران نوجوان و حافظان مسلط قرآن بودند. اما به فضل خدا این دوره را به مدت دو سال ادامه دادم و توانستم گواهینامه حفظ کامل قرآن کریم را دریافت کنم.
 
این بانوی حافظ قرآن درباره تأثیر قرآن بر زندگی تأکید کرد: قرآن تأثیر مهمی بر زندگی حافظان قرآن می‌گذارد؛ من نیز شخصاً این تأثیر را در زندگی‌ام لمس کرده‌ام و می‌توان گفت مهم‌ترین تأثیر قرآن، برکت در وقت و تلاش برای آراستگی به اخلاق قرآنی و تأسی به پیامبر اسلام(ص) است که در آیه 4 سوره «قلم» این‌گونه توصیف شده‌ است: «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ: و راستى كه تو را خويى والاست».
 
مسن‌ترین بانوی حافظ قرآن کریم عربستان در ادامه، اظهار کرد: پس از حفظ کل قرآن، در مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآن کریم شروع به تحصیل کردم تا آنچه حفظ کرده‌ام با تدبر و تفکر در آیات قرآن عجین سازم.
 
وی در پایان، از خداوند به خاطر حفظ قرآن کریم شکر کرد و از والدینی که فرزندان خود را با روش صحیح اسلامی تربیت می‌کنند و برای حفظ قرآن کریم به فرزندانشان یاری می‌رسانند، قدردانی کرد.
 
وی همچنین از کودکان و نوجوانان دختر و پسر خواست فرصت را برای حفظ کتاب خدا و یادگیری تفسیر آن غنیمت بشمرند.
 
انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن مصحف حفظ قرآن جده عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما

 غیبت‌های متوالی کریم بنزما هواداران تیم فوتبال الاتحاد عربستان را شوکه کرده است.

به گزارش تسنیم و به نقل از اسپورت عربستان؛ غیبت‌های متوالی کریم بنزما در بازی‌های این فصل الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان همچنان ادامه دارد.

کریم بنزما که در نقل‌وانتقالات تابستان سال گذشته میلادی به عنوان بازیکن آزاد از رئال مادرید راهی الاتحاد جده شده بود، دیدار شب گذشته تیمش در لیگ عربستان را از دست داد. الاتحاد در این بازی خانگی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. غیبت کریم بنزما به دلیل آسیب دیدگی او از ناحیه عضله پای چپ است و به نظر می‌رسد دوره درمانی او طولانی‌ خواهد بود؛ بنابراین بنزما به زمان بیشتری برای بازگشت به ترکیب الاتحاد نیاز دارد.

با احتساب بازی شب گذشته غیبت کریم بنزما در بازی‌های الاتحاد در این فصل از مجموع 47 مسابقه به 17 بازی رسید. او در این فصل 13 گل برای الاتحاد زد و 8 پاس گل داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شرط و شروط عجیب بنزما برای بازگشت به الاتحاد مصدومیت دوباره کریم بنزما

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه