Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاپ نخست کتاب خاطرات خوبان در سال ۹۶ با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه توسط انتشارات ارتاکاوا یزد با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این استان انجام شده و در جلد اول این کتاب که ۵۱۸ صفحه است، شیرسلیمیان خاطراتی را از علمای نامدار استان یزد مانند آیت الله اخوند ملا اسماعیل عقدایی، آیت الله ملاعلی اکبر زارچی، آیت الله میرسیدعلی حایری یزدی، آیت الله ملاحسن طالب مالمیری، آیت الله العظمی سیدمحمدکاظم یزدی، آیت الله شیخ عبدالرسول ساباطی، آیت الله سیدیحیی موسوی یزدی، آیت الله اخوند ملامحمد ابراهیم لاری(طزرجانی)، آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی، آیت الله سیدیحیی احمدآبادی، آیت الله سیدمهدی مهدوی خرانقی، آیت الله العظمی میرسیدعلی مدرس لب خندقی، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی، آیت الله سیدحسین مدرس باغ گندمی، آیت الله سیدعلی اکبر علوی، حجت‌الاسلام شیخ محمد واعظ مالمیری، آیت الله میرسیدعلی حسینی حجازی(سیدعلی شاه) و حجت‌الاسلام شیخ اسدالله بافقی به رشته تحریر درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلد دوم این کتاب که ۵۰۰ صفحه است، خاطراتی از آیت الله میرزا محمد سریزدی، آیت الله شیخ غلامرضا یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم حیدری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میبدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعائی، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن کرباسی، آیت الله سیدمحمد محقق داماد، آیت الله شیخ احمد علومی یزدی، آیت الله شیخ محمد فکور یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد وزیری، شهید آیت الله شیخ محمد صدوقی، آیت الله سید روح الله خاتمی، حجت‌الاسلام شیخ علی اکبر سعیدی، آیت الله شیخ جلال الدین آیت الهی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حیدری جمع آوری شده است.

خاطره ای برگرفته از متن کتاب در خصوص آیت الله شیخ غلامرضا یزدی:

در زمانی که یزد دچار قحطی شده بود و آرد و نان به سختی تهیه می شد، یکی از کشاورزان کوچه بیوک یزد مقدار قابل توجهی آرد تهیه و شبانه به منزل حاج شیخ غلامرضا می آورد، ایشان با کمک فرزندان مشغول تقسیم آردها می شد و به اتفاق فرزندان کیسه های آرد را شبانه به محله یهودیان واقع در پشت مسجد جامع می‌برد و پشت در هر خانه کیسه‌ای آرد می‌گذاشتند، ایشان می فرمودند: مسلمانان به هر ترتیب از نانوایی، نان تهیه می کنند و چیزی به یهودیان نمی‌رسد، سزاوار است اینها هم به سهم خود برسند تا خود و فرزندانشان از گرسنگی نمیرند. ( ص 71 جلد دوم کتاب خاطرات خوبان)

6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب حیات جامعه بوده و برگزاری این یادواره ها فرصتی برای آشنا سازی نسل جوان با آرمانهای شهداست.

او گفت : یادواره شهداء پل ارتباطی میان نسل جنگ و نسل جدید انقلاب به شمار می روند.

همچنین یادواره شهدای نوده خاندوز و دو شهید غواص گمنام برگزار شد.

حجت الاسلام کیایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و امام جمعه دلند در این مراسم گفت : شهداء به ما درس ولایت مداری دادند و امروز در سایه همان درسی که شهدا به ما دادند کشورمان بر قله های بلند اقتدار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف درس دیگر شهداء به ماست افزود : اجرای طرح نور پلیس در تداوم راه شهدا و عمل وصایای آنهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)