Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@22:52:26 GMT

ترویج فرهنگ غدیر در جامعه ضرورری است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۲۰۴۹

ترویج فرهنگ غدیر در جامعه ضرورری است

یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت : ترویج فرهنگ غدیر در جامعه ضرورری است و فراموش شدن این واقعه ، به معنای فراموشی هویت و مبانی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح سه شنبه در همایش مبشران غدیر استان یزداظهارداشت : انسان از آنجایی که باید در مسیر کمال قرار گیرد، نیازمند نقشه راه و هدایت‌گری است که این هدایت‌گری را خداوند متعال به وسیله پیامبر(ص) برای ما معرفی کردند و امام علی(ع) و فرزندانشان را به امامت امت اسلامی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  امامان ما دارای شرایطی هستند که عصمت اولین ویژگی در این شرایط است و به وسیله امامت انحراف از راه اسلام به وجود نمی‌آید.

ناصری تصریح کرد: امروز وظیفه‌ای که در این زمینه بر دوش همه ما قرار گرفته این است که غدیر را احیا و زنده کنیم و زمینه‌ای فراهم سازیم که همه مسلمانان جهان به درستی واقعه غدیر را بشناسند و ان را درک کنند .

وی ادامه داد : نظر ما بر مبنای گسترش مفهوم غدیر که همان صراط مستقیم و تاکید قرآن کریم است قرار گرفته و در این زمینه باید تلاش کنیم و به تبیین این فرهنگ برای جهانیان بپردازیم و اگر غدیر در بین تمام مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند، دیگر هیچ کسی در جهل و گمراهی نمی‌ماند و تمام  مسلمانان در راه مستقیم و عاقبت به خیری قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت : اگر واقعه غدیرفراموش شود، در واقع هویت و مبانی اسلام فراموش شده است  پس از پیامبر اکرم(ص) مسلمانان انقلابی عمل نکردند ولی الان که ما افتخار داریم که در کشوری با مذهب شیعه هستیم، باید در راستای تبیین غدیر گام برداریم.

ناصری تصریح کرد: امروز دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اسلام انحرافی و آمریکایی را در بین مسلمانان ترویج کنند، همه ما وظیفه داریم که اسلام ناب و فرهنگ غدیر را به همگان معرفی نماییم.

برنامه های غدیر باید باشکوه برگزار شود

 شهردار یزد هم در این همایش با تقدیر از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نسبت به برگزاری این همایش، اظهار داشت: عید غدیر مهمترین عید شیعیان است که پاسداشت این روز در تنها شهر شیعه ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی افتخاری برای تمام شیعیان جهان است.

جمال‌الدین عزیزی با تاکید بر لزوم حمایت از ستاد مبشران غدیر، گفت: همگان باید تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند تا برنامه های غدیر باشکوه و به بهترین نحو ممکن برگزار شود و یزد در این ایام باید رنگ غدیر را به خود گیرد این ستاد با همراهی مردم و مسئولان تمام تلاش خود را در جهت پاسداشت و معرفی غدیر به کار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: البته برگزار کنندگان در نظر داشته باشند که به صرف اجرای برنامه بسنده نکنند و به محتوا توجه کافی و وافی را داشته باشند ما باید به نحوی عمل کنیم تا پس از پایان این ایام وظیفه خود را به نیکی انجام داده و توانسته باشیم دینمان را نسبت به شناخت بهتر غدیر ادا کرده باشیم.

همایش مبشران غدیر با حضور آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، غلامعلی سفید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مصطفی زارع زاده قائم مقام و محمد باقر پارساییان مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد و جمعی از شهروندان و اعضای ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ غدیر نماینده ولی فقیه در استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است