Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا اسلامی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در نشست خبری امروز گفت: متاسفانه به دلیل تفکر نادرستی که ایجاد شده و بیشتر بانوان اعتقاد بر کم خونی خود دارند، فقط ۶ درصد از اهداکنندگان خون خانم هستند.

او تصریح کرد: البته با همت انجمن خیرین خانم یک مرکز اهدای خون بانوان در دست احداث است که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و بانوان نیز به عرصه اهدای خون وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: ما در سازمان انتقال خون با همت و تلاش همکاران مان، خون ۶۰ بیمارستان در استان را تامین می کنیم، اما امکانات و توسعه به قدر نیاز تامین نشده است.

اسلامی افزود: در دو سال گذشته به مجموعه‌های درمانی استان ۳ هزار تخت افزوده شده اما ما در انتقال خون همچنان دچار مشکلات زیاد هستیم.

او تصریح کرد: ساختمانی که ما در آن فعالیت داریم ۱۰ سال پیش احداث شده و مربوط به نیاز‌های ۱۵ سال پیش ماست؛ مسئولان زمانی متوجه مشکلات می شوند که خود یا فرزندشان روی تخت بیمارستان و نیازمند خون باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان در خصوص آثار اهدا کنندگان در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۱۵۱۱۱۸ نفر در استان موفق به اهدای خون شدند، اما هنوز افرادی وجود دارند که از نقش مهم اهدای خون در سلامتی بیماران بی خبر هستند.

اسلامی افزود: ۴۴۱۵۷ نفر از مراجعه کنندگان را ما معاف از خون گیری اعلام کرده ایم که این نشان دهنده سخت گیری ما بر سلامتی اهدا کنندگان است.

او تصریح کرد: تعداد اهدا کنندگان خون مستمر از سال۹۶، ۵۵درصد افزایش داشته و اهدا کنندگان ما نیز ۵درصد کاهش داشته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: ما جزء تولید کنندگان پلاسما هستیم و این پلاسما را به آلمان نیز صادر می‌کنیم.

اسلامی در خصوص اهدا کنندگان امسال افزود: در ۴ ماه اول امسال ۶۵۵۵۳ نفر مراجعه کننده داشته ایم که ۴۹۴۸۵ نفر موفق به اهدای خون شده که این آمار نسبت به پارسال ۵درصد افزایش داشته است.

او در خصوص پایگاه انتقال خون کاشمر تصریح کرد: به همت خیرین کاشمر در این شهر یک پایگاه احدای خون در دست احداث است که قطعا وجود یک پایگاه در کاشمر در روند درمانی شهر بسیار موثر است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گفت: ما یازده پایگاه اهدای خون در استان داریم که ۶مورد در مشهد و ۵مورد در دیگر شهرستان‌های استان قرار دارد.

اسلامی افزود: متاسفانه سازمان انتقال خون که مهم‌ترین ماده در استان را تولید می‌کند و سالانه جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهد در یک ساختمان استیجاری فعالیت می‌کند؛ ضمن اینکه این ساختمان مربوط به نیاز‌های ۱۵ سال پیش ماست و من واقعا گله‌مند هستم نسبت به بی توجهی مسئولین نسبت به این موضوع.   انتهای پیام//ع.ع     انتقال خون با مشکلات زیادی مواجه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون خراسان رضوی بهداشت و درمان علوم پزشکی مشهد اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد