Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، حامد باطنی افزود: امروزه در تمام کشورهای دنیا اعمال جراحی زیبایی مورد اقبال عمومی قرار گرفته و این مساله ارتباطی با شرایط اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی ندارد. همچنین آمارها نشان می‌دهد توجه به شرایط ظاهری بیشتر شده است و افراد علاقمند به بهبود وضعیت ظاهری خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به پیشرفت های علم جراحی زیبایی ادامه داد: امروزه انجام جراحی‌های زیبایی ساده‌تر شده و شانس بروز عوارض کاهش یافته است ولی افراد باید نسبت به برخی از نکات حساسیت داشته باشند چرا که به دلیل گردش مالی در حوزه اعمال زیبایی، افراد غیرحرفه ای اعم از غیرپزشک یا پزشکان با تخصص های نامرتبط به حوزه جراحی های زیبایی ورود یافته و این مساله می‌تواند عواقب زیادی را به همراه داشته باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به فوت چند تن از هموطنان از ابتدای سال جاری به دلیل انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرپزشک یا غیرحاذق، تصریح کرد: جراحان پلاستیک و زیبایی بسیاری از افراد را به دلیل اینکه این نوع جراحی ها ممکن است برای آنها مفید نباشد، از انجام جراحی زیبایی منصرف می‌کنند. برای مثال افراد جوان و نوجوانی که تقاضای لیفت صورت یا استفاده از سایزهای غیرمتعارف پروتز دارند، به دلیل اینکه از لحاظ علمی این مساله برای آنها مورد تایید نیست، اینگونه اعمال را برای آنها انجام نمی دهند. 

به گفته وی، برخی از متقاضیان جراحی پلاستیک و زیبایی که پزشکان از انجام جراحی آنها به لحاظ علمی امتناع می‌کنند، به مراکز غیرحرفه ای و افراد غیرحاذق مراجعه کرده تا جراحی را برایشان انجام دهند و این مساله سبب بروز عوارض جبران ناپذیری برای آنها خواهد شد چرا که ممکن است جراحی نادرست و رفع عوارض آن بسیار پرخرج و دردسرساز باشد.
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: رفع برخی از باورهای غلط در مورد انجام جراحی‌های زیبایی بسیار زمان بر و پیچیده است و افزایش آگاهی مردم در این زمینه ضرورت دارد. همه افراد باید بدانند که اعمال جراحی باید متناسب با سن، شرایط بدن و شأن اجتماعی فرد باشد و در عین حال در صورت انجام، عمل با عوارض کم و نتایج خوب صورت گیرد.

باطنی تصریح کرد: امروزه در فضای مجازی همچون اینستاگرام و تلگرام تبلیغات غیرقانونی در مورد جراحی‌های زیبایی صورت می‌گیرد و اطلاعات نادرستی به مردم ارائه می‌شود که به همه هموطنان توصیه می شود برای افزایش آگاهی خود در این زمینه به صفحات وب سایت رسمی سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و نظام پزشکی مراجعه کنند و مراقبت تبلیغات این چنینی باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • شرم از بدن
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز