Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت کشورمان در مسکو در اطلاعیه‌ای نکاتی را برای هموطنان ایرانی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اعلام کرده است. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای به هموطنان ایرانی که قصد سفر به روسیه دارند نکاتی را متذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه متاسفانه اخیرا مشکلاتی برای برخی از هموطنان عزیز هنگام ورود به برخی فرودگاه های روسیه بوجود آمده، توصیه می شود شهروندان ایرانی که قصد سفر به روسیه دارند به موارد ذیل توجه فرمایند:

- طبق قوانین روسیه، صدور ویزا برای شهروندان دیگر کشورها به معنای ایجاد حق برای آنان جهت ورود به خاک روسیه نیست و روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد تا مانع از ورود آن دسته از افرادی شود که یا مدارک ناقصی دارند و یا مظنون به استفاده از خاک روسیه جهت مهاجرت هستند.

ـ مدارکی که در فرودگاه بازرسی و کنترل می شوند گذرنامه معتبر ، روادید معتبر ، رزرو هتل به تعداد روزهای روادید و بلیط برگشت به کشور می باشد.
- چنانچه افرادی بعد از دریافت روادید، بلیط برگشت و یا رزرو هتل خود را کنسل نمایند حتی با داشتن روادید امکان ورود به روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.
 ـ مسافرانی که در فرودگاه های روسیه مورد سئوال قرار می گیرند که با چه هدفی به روسیه سفر کرده اند باید به نوع روادید صادر شده در گذرنامه خود دقت کنند. به عنوان مثال اگر شهروند ایرانی برای گردشگری وارد روسیه می شود و هنگام دریافت رواید هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کرده است و روادید گردشگری هم دریافت کرده است باید در فرودگاه های روسیه هنگام ورود هم هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کنند و توضیح بیش تری ارائه نشود.  اعلام هر گونه دلیل دیگری برای سفر باعث دیپورت فرد می شود.

 ـ شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه که شائبه خروج غیرقانونی آنان از مرزهای روسیه وجود دارد، خودداری نمایند.

 ـ سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نظرداشت این واقعیت که رفتار مذکور با برخی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه های مسکو غیر قابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذیربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض آمیز، مراتب اعتراض و گله مندی خود را اعلام کرده و همواره تاکید کرده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شده و حقوقی از آنان ضایع نشود. با این وجود موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و امیدواریم پیگیری های کنونی با مساعدت سازمانهای ذیربط روسیه نتیجه خواهد داد و در آینده شاهد تکرار مشکلات مذکور نخواهیم بود.

اظهارات نمایندگان چین و روسیه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,89,95/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار شماره هشت هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان، افزود: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج‌شنبه تا شب شنبه (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان، نوار شرقی و غرب رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که ساکنان مناطق تحت تأثیر این سامانه، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: در این مدت، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6099984

دیگر خبرها

  • وزش باد اردبیل را در بر می‌گیرد
  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک