Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان دماوند گفت: پذیرش مقطع کارشناسی در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س)‌ همچون سایر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تا تاریخ ۲۰ مردادماه ادامه دارد. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

فاطمه شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند اظهار داشت: مؤسسه علمی فرهنگی حضرت معصومه(س) با هدف تربیت طلبه فاضل و عالم جهت ابلاغ و اجرای دین در سال 1381 با دریافت مجوز فعالیت از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم و تولیت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری اقدام به تأسیس مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر 100 نفر مشغول به تحصیل در دو دوره و  100 نفر دانش‌آموخته هستند همچنین تعداد 8 نفر از دانش‌آموختگان در مقطح سطح 3 و 20 نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها نیز موفق به اتمام تحصیل شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان دماوند بیان کرد: فعالیت کانون پژوهش متشکل از 13 طلبه در مسائل پژوهشی و تدوین مقاله برای جشنواره، تشکیل یک هسته پژوهشی شامل دو گروه از اساتید و دانش‌آموختگان در پاسخگویی به شبهات و تدوین نشریه فعالیت در بخش فرهنگی و تربیتی با هدف تربیت طلبه با اخلاق و توانمند با انجام فعالیت‌هایی در طول ترم و سال، برگزاری کلاس‌های  اخلاق عمومی نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی و حضور 12 مبلغ در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، خانه و پارک‌ها از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

شرفی سپس با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه در کشور گفت: پذیرش مقطع دو یا همان کارشناسی در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س)‌ نیز مانند سایر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از 23 تیرماه همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) آغاز و تا تاریخ 20 مردادماه ادامه خواهد داشت که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه مرکز مدیربت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir و یا با مراجعه به مدرسه علمیه ثبت‌نام کنند.

کرمان| حوزه‌های علمیه خواهران منشاء تحولات بزرگی در جامعه استمشهد| طلاب حوزه‌های علمیه نباید صرفا به یادگیری فقه و اصول اکتفا کنندهمدان| آتش به اختیار و دلسوز بودن مدیران حوزه‌های علمیه برای طلاب راه گشاست

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه میراث‌دار جاوید معارف الهی و پاسداران کیان دین و عقاید اسلامی هستند، بی‌شک دانش‌آموختگان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام زمان(عج) با تعلیم و نشر معارف اسلامی همانند افسرانی ممتاز نسل‌های آینده جامعه را در مسیر الهی قرار می‌دهند که این مهم جز با فراگرفتن معارف علوم دینی و انتقال ساده و بی‌آلایش آن به جامعه میسر نخواهد شد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان دماوند با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه بانوان نیمی از جامعه و مربی نیمی دیگر از جامعه است خاطرنشان کرد: باید برای ساخت جامعه دینی به دست بانوان توانمند از ظرفیت و فرصت ایجاد شده در حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) شهرستان استفاده کرد و هر خانواده یک نفر از دختران و بانوان مؤمن انقلابی و مستعد را نذر خدا و نشر ترویج معارف اسلامی و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرده و جهت ثبت‌نام ترغیب و تشویق کند.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد متولی گفت: چهارمین همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر به میزبانی شهر مقدس شیراز با رهیافت علوم انسانی اسلامی دوشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر خاطرنشان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت آیت الله ایمانی برگزار می‌گردد چرا که در زمان حیات و مسؤولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون برادر و خواهر برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

برای اولین بار در کشور آئین جایزه ملی محی‌الدین برپا می‌شود

وی ضمن اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش عنوان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدا جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. گفتنی است نام این جایزه از نام استاد اخلاق حضرت آیت الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ درصد اهدا می‌شود.

حجت الاسلام متولی در پایان گفت: امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان حضرت آیت الله رشاد به عنوان سخنران خواهیم بود؛ وی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

کد خبر 6097131

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر