Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه ای درباره تلفات غیر نظامیان در افغانستان، از کشته و زخمی شدن نزدیک به چهار هزار غیرنظامی تنها در شش ماه نخست سال 2019 میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در شش ماه نخست سال جاری میلادی، 3812 غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند که شامل 1366 کشته و 2446 زخمی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل در این گزارش آورده است که علیرغم کاهش 27 درصدی تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بازهم تلفات غیرنظامیان در افغانستان نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، عناصر مخالف دولت همچنان عامل اصلی تلفات غیر نظامیان است. با این حال، در ربع دوم سال جاری کشته شدن غیر نظامیان توسط نیروهای طرفدار دولت از تعدادی که از سوی عناصر مخالف دولت کشته شده اند پیشی گرفته است.

استفاده از مواد انفجاری تعبیه شده به ویژه در حملات غیر انتحاری دومین دلیل عمده تلفات غیر نظامیان در افغانستان است که 28 درصد از مجموع تلفات را تشکیل می‌دهد. همچنین تلفات غیر نظامیان در پی عملیات هوایی به 14 درصد رسیده است.

سازمان ملل 52 درصد تمام تلفات غیر نظامیان را به نیروهای مخالف دولت، 38 درصد را به طالبان، 11 درصد را به داعش و 3 درصد آن را به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده است.

یوناما از تمام طرف های درگیر جنگ افغانستان خواسته است که برای به صفر رساندن تلفات غیر نظامیان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل متحد غیرنظامیان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به جام‌جهانی که برای نخستین بار در تاریخ افغانستان رقم خورد، با شعر «صادق بوقی» به شادی پرداختند. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است