Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: اولین مرحله طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در مورخ ۲۱ خرداد ماه شروع و ششم مرداد ماه به پایان رسید.

او افزود: در این مرحله تعداد ۲۸ هزارو ۷۳ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی توسط اکیپ‌های فنی بخش دولتی شبکه‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادفر بیان کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلاء به آن رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی عنوان کرد: این طرح برای دامداران بصورت رایگان با واکسن‌های وارداتی انجام شده و هیچ گونه وجهی از آن‌ها دریافت نشده است.

دادفر در خصوص بیماری تب برفکی اظهار کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان مانند گاو و گوسفند است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین در جمعیت گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها، همچنین باعث کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری‌ها می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی گفت: علاوه بر واکسیناسیون دام، اجرای اصول امنیت زیستی به خصوص عدم ورود دام‌های بیمار و فاقد هویت بهداشتی را یکی از مهم‌ترین اصول در پیشگیری از این بیماری دانست و به دامداران توصیه نمود هرگونه جابجایی دام را با هماهنگی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان و دریافت مجوز‌های لازم به انجام برسانند.

انتهای پیام /ط  ا

واکسینه شدن بیش از ۲۸ هزار دام سنگین علیه تب برفکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسناسیون وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد