Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس رضایی، رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، درخصوص ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری دارای موقعیت و ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و درمانی از جمله بانک خون بند ناف رویان بوده و همچنین فعالیت‌های این نهاد در بخش آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت و اشتغال‌محور و مرکز آموزش علمی کاربردی در شهرکرد در راستای رشد و توسعه استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه آموزش، فعالیت‎‌ و اقدامات خوبی در جهاد دانشگاهی از جمله راه‌اندازی 6 مرکز آموزش تخصصی و اشتغال‌محور کوتا‌ه‌مدت در سراسر استان با تدوین بیش از 150 دوره آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت در این مراکز صورت گرفته، به طوری که سالیانه بیش از 50 هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

راه‌اندازی مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی در لردگان
رضایی ادامه داد: در تیرماه سال 1398 هم با توجه به ظرفیت بسیار خوب نیروی جوان و تحصیلکرده در شهرستان لردگان، مرکز آموزش کوتاه مدت تخصصی این شهرستان راه‌اندازی شد.


وی با اشاره به مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد، تصریح کرد: این مرکز در نیمسال اول تحصیلی 1399-1398 با اضافه شدن 6 رشته جدید با عنوان حقوق با گرایش‌های خدمات قضایی، دستیارقضایی، شورای حل اختلاف، نگارش حقوقی و ارشاد در امور کیفری و کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار اینترنتی آماده ارائه خدمات آموزشی دانشگاهی به عموم مردم استان به خصوص جوانان است.

حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی در راستای توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان گام برمی‌دارد

رییس جهاد دانشگاهی استان در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی در راستای توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان گام برمی‌دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی این نهاد دانشجومحور و بر اساس سلیقه و نیاز فرهنگی دانشجویان خواهد بود.


رضایی مرکز فعالیت‌های قرآنی، مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، شعبه سازمان دانشجویان، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران – ایسپا، شعبه مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان و شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی را از جمله ظرفیت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی برشمرد.


وی با اشاره به افتتاح مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی و هنری جهاد دانشگاهی در سال جاری، تصریح کرد: در راستای رفع نیاز استان و خصوصاً دانشگاه‌ها برای تولید محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، این مرکز آماده ارایه خدمات فرهنگی خواهد بود.


رضایی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های خبرگزاری‌های وابسته این نهاد مانند ایسنا و ایکنا در راستای انتشار اخبار امیدبخش و مفید و موثر، افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد که در جهت توسعه و رشد هر چه بیشتر چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و درمان، خدمات تخصصی مطلوب ارائه کند.


وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، افزود: توانمندی‌های این حوزه شامل پژوهش و مطالعات در حوزه‌های گردشگری، محیط زیست و پسماند، آسیب‌های اجتماعی، علوم انسانی و مدیریت، معماری و نقشه‌برداری، تست‌های غیرمخرب در حوزه جوش و خوردگی و در حوزه درمانی بانک ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف نوزاد رویان است.


رییس جهاد دانشگاهی استان با تأکید بر تأثیرگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم ازآموزشی، پژوهشی، اشتغال و به ویژه در حوزه فرهنگی، گفت: اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال عموم مردم به خصوص جوانان به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و اشتغال محور داشته است.


رضایی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با حضور نیروهای جوان، پر انرژی، متعهد، متخصص و با انگیزه ، نویدبخش افق‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف است و در حد توان و در راستای رشد و توسعه استان فعالیت خواهد داشت.

فرصت‌های جهاد دانشگاهی
وی افزود: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری می‌‎تواند فرصت‌هایی همچون ایجاد مراکز آموزشی کوتاه مدت در شهرستان‌ها و تدوین دوره‌های کوتاه مدت در راستای نیاز آموزشی جوانان، کارکنان دولت و عموم مردم، شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و ایجاد زنجیره کامل از تولید به اشتغال تا اتصال به بازار با جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان در اجرای برنامه اشتغال فراگیر، مراکز و شعب فرهنگی مانند موسسه قرض‌الحسنه دانشجویان به منظور رفع کوتاه‌مدت نیازهای مالی دانشجویان بی‌بضاعت در حین تحصیل، ایجاد پردیس پارک ملی علوم و فناوری‌‎های نرم و صنایع فرهنگی در استان جهت تبدیل توانایی‌های فرهنگی به ثروت و مرکز پزشکی و سلامت با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا جهاد دانشگاهی وجود دارد، با حمایت مسئولان استانی و ملی ایجاد کند.

نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در بحث ‌رونق تولید

رییس جهاد دانشگاهی استان در خصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در بحث ‌رونق تولید، گفت: هر ساله شاهد نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با هدف توجه و اهمیت به مهم‌ترین مسائل، اولویت و دغدغه‌های کشور هستیم که این شعارها با توجه به تمام جوانب مطرح شده و به عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولین و مردم قابل استفاده هستند و اگر از سوی مردم و مسئولان در حد شعار نگریسته نشوند، می‌توانند منجر به رونق و پیشرفت شوند.


رضایی افزود: از محاسن ویژه شعار امسال ارائه سند راهگشا درخصوص اقتصاد کشور است، تحقق این شعار، توجه و اهمیت مسئولان به ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی را می‌طلبد، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، خوشنام، با سابقه و توانمند و برخوردار از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و جوانان نخبه توانسته با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی بردارد.


وی اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار، جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، علاوه بر حفظ ماهیت اصلی، فعالیت‌ها و اقدامات خود را همگام و همسو با مسائل و خواسته‌‎های جامعه برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع اقدامات این نهاد مرتبط و بر اساس نیازهای جامعه است.

پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی

رضایی در خصوص رسالت جهاددانشگاهی در خصوص پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این نهاد انقلابی و نیروی انسانی در این نهاد، اعتقاد و التزام به آرمان‌ها، ارزش‌ها و مدافع اهداف انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی‌(ره)، پیرو ولایت فقیه و رهبری نظام، متعهد به اهداف انقلاب فرهنگی، برخوردار از منابع انسانی متعهد، کارآمد، مومن، انقلابی، متخصص، خلاق، پرتلاش، خودباور، مسئولیت‌پذیر، دارای روحیه کار جمعی و ملتزم به فرهنگ جهادی است، این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در مسیر حرکت به جلو و انجام اقدامات و فعالیت‌ها در پرورش سرمایه نیروی انسانی با ویژگی‌های ذکر شده و در تراز انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌‎ای دارد.


وی گفت: امروزه هیچ مجموعه‌ای بدون توجه به نقش مفید و اثربخش نیروی انسانی در ارائه خدمات، قادر به ادامه راه فعالیت نیست بنابراین توجه و اهمیت ویژه به نیروی انسانی باید سرلوحه همه دستگاه‌ها و نهادها باشد.


رضایی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان به لحاظ ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان دارد و با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی در استان گام برمی‌دارد.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری جهاد دانشگاهی سالروز جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس