Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورای اسلامی و دست اندرکاران ستاد ششمین جشنواره ملی پسته ایران  ضمن بیان اینکه گردش مالی سه هزار میلیارد تومانی حاصل از تولید پسته در دامغان نقش فعالی را در توسعه این شهرستان ایفا خواهد کرد، گفت: پسته دامغان دارای آوازه ملی است که امیدواریم برگزاری این جشنواره سهمی در بین‌المللی کردن این محصول ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها یک فضای مفرح را در سطح شهرستان‌ها ایجاد می‌کند، افزود: این گونه اقدامات توانمندی‌های استان را نیز به مخاطب ارائه و باعث ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد مشاغل خانگی و جلوگیری از رکود و بیکاری در جامعه می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه دست اندرکاران جشنواره و جهاد کشاورزی باید در راستای ارتقای کیفیت محصول پسته تلاش کنند، ابراز داشت: به این منظور تاسیس شرکت تعاونی پسته‌کاران دامغان برای استفاده از سرمایه کشاورزان در توسعه شهر و همچنین انجام اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی حوزه ارتقاء کیفیت محصول پسته امری ضروری است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: به منظور کیفیت و غنا بخشی به فعالیت این جشنواره، بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی رسانه ملی، جذب سرمایه‌گذاری ملی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید است که استانداری سمنان نیز از هیچ کوششی در توسعه دامغان دریغ نخواهد کرد.

وی بابیان اینکه کشت محصول کم مصرف آب همچون پسته می‌تواند در تعادل بخشی منابع آبی نیز موثر باشد، افزود: با توجه به اینکه تامین منابع آبی بسیار سخت است لذا می‌بایست به‌سوی کشت محصولات کم آب‌بر در استان سمنان گام برداشت و در این بخش اقدامات نوین را انجام داد.

انتهای پیام / م

کشت محصول کم مصرف آب همچون پسته می‌تواند در تعادل بخشی منابع آبی نیز موثر باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود