Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش ۲۰ هکتار از زمین های زراعی یک شرکت زراعی با سهام داری دولت را سوزاند و حتی به تنها خودروی آتش نشانی شهر گوگد نیز رحم نکرد و خسارتی چند صد میلیون تومانی بر دستان یک شهر گذاشت و خاموش شد.

خبرگزاری شبستان_گلپایگان، «شهر گوگد حق ندارد آتش بگیرد»، یک شوخی نیست حقیقت تلخی است که با آتش گرفتن تنها کامیون آتش نشانی این شهر در هفته گذشته و در جریان خاموش کردن آتش یک زمین زراعی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ «علی سبحانی» در تشریح این حادثه به خبرنگار شبستان گفت: ماموران گشت انتظامي به همراه نيروهاي امدادي و عوامل آتش نشاني با اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر آتش سوزي 20 هكتار از مراتع كشاورزي در مزارع شركت سهامي زراعي شهرستان گلپايگان براي بررسي موضوع و اطفاء حريق به محل حادثه اعزام می شوند.

 

فرمانده نیروی انتظامی گلپایگان با بیان اینکه آتش سوزی با تلاش ماموران آتش نشانی و نیروهای انتظامی و مردمی مهار و از وارد آمدن خسارات بیشتر پیشگیری شد، ادامه داد: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و شهروندان نکات ایمنی برای  روشن و خاموش کردن آتش را رعایت کنند.

 

«حمید خامسی» نیز با اشاره به اینکه شهروندی با واحد 125 آتش نشانی شهرداری تماس گرفته و از حریقی در اراضی کشاورزی شرکت سهامی زراعی محدوده «نیوان سوق» خبر داده است، با اظهار تاسف گفت: خودرو و عوامل آتش نشانی به محل اعزام می شوند و برای خاموش کردن آتش تلاش می کنند که شعاع گسترده آتش سوزی و تغییر ناگهانی جهت وزش باد، دو آتش نشان  و خودرو در محاصره آتش قرار می گیرند و به سختی و با سوختگی هایی در دست و صورت از  حلقه آتش نجات می یابند.

 

مسئول خدمات شهری شهرداری گوگد با بیان اینکه  حال عمومی آتش نشانان خوب است و با یادآوری اینکه آتش به کمک آتش نشانان شهرداری گلپایگان خاموش شد، تاکید کرد: این اولین و آخرین حادثه ای نیست که در این فصل در مزارع کشاورزی و اراضی وسیع شرکت سهامی زراعی روی می دهد و لذا با توجه به وسعت و حجم کشت و زرع این شرکت نیاز به تجهیزات مستقل آتش نشانی دارذ و می توانند با رعایت نکات ایمنی و تدابیر لازم از تکرار این موارد جلوگیری نمایند.

 

وی با اشاره به بنیه مالی و امکانات خدمات ایمنی ضعیف شهرداری گوگد خواستار کمک مردم و شرکت سهامی برای خرید و جایگزینب خودوی آتش نشانی سوخته شد.

 

روابط عمومی شهرداری گوگد در پاسخ به این سوال خبرنگار شبستان که این حریق چه میزان خسارتی به شهرداری گوگد وارد کرده است، گفت: ماشین آتش نشانی در این حریق سوخته است و هنوز میزان تخریب و زیان آن  توسط کارشناس ماشین مشخص نشده و در مرحله اول تلاش برای احیای این ماشین می کنیم ولی برای جایگزین کردن آن نیزدر خواست کمک از استانداری و وزارت کشور شده است.

 

میزان خسارتی است که این آتش سوزی برای خود و بیت المال فراهم ساخته است نیز در حد خود قابل تامل و باید مورد توجه قرار گیرد: هزینه یک خودروی آتش نشانی در سایت های فروش حداقل 350 میلیون تومان ذکر شده که اگر در کنار بودجه کلی حدود سه میلیارد تومانی این شهرداری قرار گیرد، خسارتی بزرگ بر این شهر کوچک محسوب می شود و 20 هکتار گندم سوخته نیز با حسابی  که با توجه به حداقل عملکرد برداشت گندم در هکتار به دست می آید،خسارتی بیش از 150 میلیون تومانی برای این شرکت سهامی به بار آورده است، شرکتی که دولت یکی از سهام داران آن است و این یعنی در مجموع خسارتی چند صد میلیون تومانی به اموال بییت المال در پی حادثه ای آتش سوزی که نمی توان ساده از کنار آن گذر کرد و محروم شدن یک شهر هفت هزار نفری از ماشین آتش نشانی تا اطلاع ثانوی، عمق این فاجعه را افزون کرده است.

 

علت این حادثه هنوز مشخص نشده است ولی تجهیز شدن این شرکت زراعی به ماشین ها و تجهیزات خاموش کننده و تسریع در تهییه خودوری آتش نشانی شهر گوگد با توجه به شدت گرمای هوا و وسعت زمین های کشاورزی این شهر که هرلحظه مستعد آتش است، کمترین کاری که مردم انتظار دارند صورت گیرد و خبرنگار شبستان پیگیر به سرانجام رسیدن این مطالبه عمومی خواهد بود./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه روزنامه ها مجلس کانون های مساجد خراسان جنوبي اوقات فراغت قم شهید مطهری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت زراعی گوگد حادثه گلپایگان بیت المال آتش نشانی آتش سوزی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جزییات حریق در خیابان لاله‌زار را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان