Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «خالد شیخ محمد» که به عنوان مغز متفکر حمله یازده سپتامبر خوانده شده می‎گوید در صورتی که آمریکا از حکم اعدامش صرف‌نظر کند علیه عربستان در این پرونده شهادت می‎دهد. تاریخ انتشار: 12:52 - 08 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۵۵۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «خالد شیخ محمد» که رسانه‎های آمریکایی وی را مغز متفکر حملات سازده سپتامبر می‎نامند گفته در صورتی که آمریکا از حکم اعدام او صرف نظر کند حاضر است تا برای کمک به خانواده قربانیان حادثه یازده سپتامبر، علیه عربستان سعودی شهادت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نشریه «وال استریت ژورنال»، این پیشنهاد خالد شیخ محمد در شکایتی که از سوی خانواده قربانیان حمله یازده سپتامبر تنظیم شده، ذکر شده است.

وکلای خانواده قربانیان حادثه یازده سپتامبر طی نامه‌ای به قاضی ناظر این پرونده اعلام کرد‌ند که این موضوع را از زبان وکیل شیخ محمد شنیده‌اند.

این نامه برای نخستین بار به رؤیت وال استریت ژورنال رسیده است.

خالد شیخ محمد ۵۵ ساله که از مقامات بلند پایه القاعده به حساب می‌آید سال ۲۰۰۳ در پاکستان دستگیر شده و به مدت ۱۳ سال است که در یک پایگاه نظامی در گوانتانامو نگهداری می‌شود.

او به همراه ۴ نفر دیگر متهم به جنایت‌های جنگی مرتبط با حمله ۱۱ سپتامبر هستند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خالد شیخ محمد عربستان سعودی یازده سپتامبر حمله یازده سپتامبر دادگاه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در پاسخ به شهادت یک رزمنده خود، بعد از اشباع‌ کردن سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل در سواحل شمال غربی فلسطین اشغالی،  پایگاه اسرائیلی «شراگا» را مورد تهاجم قرار داده است.

به گزارش مشرق، جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به شهادت یک رزمنده خود پایگاه اسرائیلی «شراگا» را در سواحل عکا (شمال غرب فلسطین اشغالی) مورد حمله قرار داده است.

منابع لبنانی، صبح امروز، گزارش داده بودند یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

به دنبال این حمله، حزب‌الله اعلام کرد «محمد خلیل عطیه» یک رزمنده این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

تنها ساعاتی بعد از انجام این حمله، مقاومت اسلامی لبنان به این اقدام پاسخ داد و پایگاه شراگا را در شمال غرب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد.

حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به ترور یک رزمنده خود با پهپادهای اشباع‌کننده و انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایگوز ۶۲۱ در پایگاه شراگا در شهر عکا را مورد تهاجم قرار داده است.

منابع اسرائیلی به دنبال انتشار این بیانیه خبر دادند پهپادها دقیقا با اهداف موردنظر برخورد داشته‌اند.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل «گلگلتز» نیز اعلام کرد ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین بعد از شلیک ۳ پهپاد از مبدأ لبنان به پناهگاه‌ها رفتند.

برای اولین بار طی عملیات طوفان الاقصی است که پایگاه شراگا مستقیما مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • حزب‌الله انتقام شهادت یک رزمنده خود را گرفت
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود