Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو کردمیهن روز سه شنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و اعضای کودک مرکز فرهنگی هنری مجتمع زاهدان اظهار داشت: اعتماد مردم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌ای گران‌بهاست که با آن می‌توان در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

وی با اظهار شگفتی از تسلط کودکان بر بازی‌ها گفت: با انتقادها موافقم و با بازی‌های خارجی مخالف نیستم اما توصیه می‌کنم بازی‌هایی انتخاب کنید که مجوز دارند و سالم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: بازی‌ها نباید بچه ها را از کارهای مهم دیگری مانند تحصیل، کمک به خانواده و غیره دور کند.

وی در خصوص "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" بیان کرد: این جام در هشت رشته‌ ‌ PES ۱۹، FIFA ۱۹، DOTA ۲، کلش رویال، کوییز آو کینگز، کانتر استرایک، پسرخوانده و بازی جدی مغزینه برای گروه سنی سه تا ۱۸ سال و همچنین بزرگسالان ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود.

وی گفت: استعدادهای بی‌شماری در میان کودکان و نوجوانان داریم که در خلال انجام این مسابقه‌ها شناسایی می‌شوند و می‌توانند در این زمینه صاحب‌نظر و سرآمد باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با معرفی فعالیت‌های کانون و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گوشه‌ای از اقدامات در روستاها و حاشیه‌ شهر را با استفاده از ظرفیت کتابخانه سیار بیان کرد و اظهار داشت: با هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توان گام‌های موثرتری در این زمینه برداشت.

معصومه هادی با اشاره به اهمیت بازی‌ها در رشد شخصیت کودکان و نوجوانان افزود: بازی خلاقیت بچه‌ها را افزایش می‌دهد و یادگیری را برای آنان آسان‌تر می‌کند، از این‌رو به عنوان ابزاری قوی می‌تواند در تمرین زندگیِ خوب موثر باشد.

وی گفت: بازی زندگی کودکان است و هر فعالیتی که در قالب بازی به آنان ارائه شود با استقبال روبرو خواهد شد از این‌رو انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌ها به عنوان یکی از کارکردهای مهم ضروریست و باید مورد توجه صاحب‌نظران قرار گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان فرصت و تهدید یاد کرد و با توجه به عمومیت آن در میان خانواده‌ها، از آمادگی کانون برای برگزاری همایشی در این حوزه خبر داد تا خانواده‌ها با آگاهی بیشتری در این زمینه با فرزندان خود تعامل داشته و با ورود مناسب به عرصه‌ ساخت بازی، در تولید بازی‌های ایرانی موثر باشند.

در این نشست اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌ هنری مجتمع زاهدان به تحلیل هوشمندانه‌ بازی‌های رایانه‌ای و نقد تخصصی آنها پرداختند.

شماری از اعضای شرکت کننده در این نشست با اشاره به شناخت کامل از بازی‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار در مورد بازی‌هایی مانند شتاب در شهر، کلش رویال، DOTA، PES ۱۹ و غیره مطالبی بیان کرده و هماهنگی عضلات، تقویت حواس و حرکات دست، بالابردن اعتماد به نفس و سرعت عمل در کار را از جمله ویژگی بازی‎های رایانه‎ای دانسته و در کنار آن بدآموزی برخی بازی‌ها چون GTA و ترویج خشونت را متذکر شدند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان همچنین از کیفیت پایین تعدادی از بازی‌های تولید داخل و عدم جذابیت آنها گلایه مند بودند.

به گزارش ایرنا علاقه‌مندان می توانند برای ثبت‌نام در رقابت های "جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران" به پایگاه رسمی برگزاری مسابقه‌ها به نشانی Irangamecup.com مراجعه و با انتخاب رشته مورد نظر خود در این دوره شرکت کنند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بازی های رایانه ای خانواده خلاقیت فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است