Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@03:59:19 GMT

تولید سومین نسخه سینمایی سالار مگس‌ها

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۵۱۱۵

تولید سومین نسخه سینمایی سالار مگس‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، لوکا گوادانینو که نام خود را با فیلم جنجالی «مرا به نام خودت صدا بزن» سر زبان‌ها انداخت و نامزد اسکار هم شد، روی صندلی کارگردانی نسخه سینمایی رمان کلاسیک «سالار مگس‌ها» می‌نشیند؛ کتابی که در ۱۹۵۴ منتشر و از آن بسیار استقبال شد.

دو سال پیش قرار بود فیلمی بر اساس کتاب گلدینگ ساخته شود با این تفاوت که در آن دخترها جای پسران را گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات مک‌گیهی و دیوید سیگل هم به عنوان نویسندگان فیلمنامه و کارگردان‌های مشترک برگزیده شده بودند اما انتقاد از انتخاب دو فیلمساز مرد برای ساختن یک فیلم دخترانه کارساز بود و در نهایت این پروژه به بایگانی رفت. حالا با پیوستن گوادانینو به گروه تولید، انتظار می‌رود تولید «سالار مگس‌ها» در آینده نزدیک کلید بخورد.

سینماگر ۴۷ ساله ایتالیایی به داستان کتاب نویسنده انگلیسی برنده نوبل ادبیات وفادار می‌ماند و ماجراها را با حضور پسران روایت می‌کند. داستان «سالار مگس‌ها» درباره گروهی از پسران مدرسه‌ای است که هواپیمای حامل آنها نزدیک یک جزیره دورافتاده و خالی از انسان فرود می‌آید. حالا بچه‌ها باید بر خودشان حکومت کنند اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که آنها به تدریج راه‌های وحشی‌گری را می‌آموزند و...

«سالار مگس‌ها» که برخی آن را جزو ۱۰۰ رمان برتر قرن ۲۰ می‌دانند، در سال‌های ۱۹۶۳ به کارگردانی پیتر بروک در بریتانیا و ۱۹۹۰ به کارگردانی هری هوک در آمریکا به فیلم تبدیل شده است. از این رو، می‌توان نسخه گوادانینو را سومین تلاش برای ارائه روایتی تصویری از کتاب گلدینگ دانست.

گوادانینو دو سال پیش فیلم جنجالی «مرا به نام خودت صدا بزن» را ساخت که نامزد ۲۶۵ جایزه شد و ۱۱۱ جایزه برد. از مهم‌ترین افتخارهای فیلم می‌توان به کسب اسکار بهترین فیلمنامه و نامزدی سه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین ترانه اشاره کرد.

کد خبر 449808 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات شطرنج شهر‌های آسیا که به میزبانی خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد، با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید. تیم‌هایی از آسیا و اروپا در این رویداد که تحت عنوان شهر‌های آسیا برگزار شد، حضور داشتند.   تیم پسران کشورمان در این مسابقات با کسب ۱۶ امتیاز دوم شد و تیم دختران ایران نیز با کسب ۹ امتیاز تیمی در جایگاه ششم جدول ۱۵ تیمی مسابقات قرار گرفت.   تیم امید شطرنج پسران کشورمان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم دختران ایران نیز با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در این مسابقات حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ایلکای گوندوعان و تبدیل شدن به بهترین نسخه پاسور خودش / عکس
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی