Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی از صادرات ۱۰۶ میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرک این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«رسول امیدی» امروز( سه‌شنبه، ۸ مرداد) در جمع خبرنگاران به آمار واردات و صادرات از گمرک زمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته از سال جاری، ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل گمرک آستارا افزود: محصولات کشاورزی، فرش، موکت، پارچه و البسه عمده کالاهایی بودند که به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت پنج هزار و ۲۶۹ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۵ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد، گفت: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بود که به جمهوری آذربایجان صادر شد.

 

امیدی بیان اینکه در این مدت ۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۴ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است، اظهارکرد: این مقدار کالا از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی کالاهایی هستند که از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده‌اند.

 

مدیرکل گمرک آستارا ترانزیت خارجی ورودی را ۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۶ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: فرآورده‌ های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم ‌شیشه و ورق ‌آهن عمده کالاهای ترانزیت ‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

 

وی به ترانزیت خارجی خروجی ۵۸ هزار تنی به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار از گمرک آستارا اشاره کرد و افزود: این میزان کالا اعم‌ از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

 

مدیر کل گمرک آستارا با بیان اینکه در چهار ماه گذشته از سال جاری از مرز زمینی آستارا ۵۹۴ هزار و ۶۲۹ نفر تردد کرده‌اند، تصریح کرد: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران خروجی ۸۷ درصد و مسافران ورودی ۷۵ درصد افزایش داشته است.

 

امیدی به افزایش ۲۷۳ درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان در چهار ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک آستارا در این مدت ۹۸۳ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال بوده است.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه شبستان یزد روزنامه ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس مسجد نماز جمعه اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبي صادرات کالای غیرنفتی بندر آستارا صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از توقیف ۶ دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در شهرستان دیلم خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ امید  صابر بعدازظهر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان دیلم در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به ۶ دستگاه خودرو سواری مشکوک می‌شوند که رانندگان به محض رویت مامورین اقدام به فرار می‌نمایند اما با ایجاد موانع فیزیکی پس از طی مسافتی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از خودروهای متوقف شده انواع کالای قاچاق فاقد مدارک معتبر قانونی را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بیش از  ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تعداد ۶ نفر متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان