Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریستیانو می‌گوید اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، برنامه دارد تا 40 سالگی در بالاترین سطح بازی کند.

طرفداری - کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی یوونتوس پس از دریافت نشان اسطوره مارکا به گفتگو با این نشریه پرداخت. در ادامه مشروح مصاحبه او را ملاحظه می‌کنید.

شما عملا هر آنچه ممکن بوده را در دوران فوتبالتان برده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دستاوردهایتان که طبعا راضی هستید؟

سال گذشته کمی عوض شدم چون مادرید را ترک کردم. پس از همه دستاوردهایم در مادرید، به انگیزه‌های جدیدی نیاز داشتم. برای همچنان به نمایش گذاشتن فوتبالم به یک تغییر نیاز داشتم چون معتقدم هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارم. به خودم، به هواداران، به یووه و مطمئنم همین طور هم خواهد شد. هنوز انگیزه دارم و به کاری که انجام می‌دهم، علاقه مندم. البته واضح است که دوست داشتنی‌ترین چیز برای من، جام بردن است. سال گذشته به لطف خدا سه جام بردم: جام حذفی، لیگ و لیگ ملت‌های اروپا. بنابراین سال معرکه‌ای بود.

نمی‌توانم موزه شما را تصور کنم. دیگر جایی برای عناوین جدید هست؟

موزه در وضعیت خوبی است. اگر هم زمانی جا کم بیاوریم، فضا سازی خواهیم کرد. نمی‌توانیم هیچ یک از این عناوین را نادیده بگیریم. درست است که برخی مهم‌تر هستند ولی برای همه آنها جا هست. توپ‌های طلا، بهترین بازیکن سال، بهترین گلزن، پیچیچی و ... همیشه به دوستانم می‌گویم که هر عنوانی بالاخره یک عنوان و افتخار محسوب می‌شود.

نشان اسطوره مارکا در بین این همه جایزه برای شما چه جایگاهی دارد؟

جایزه بسیار مهمی است که فقط به اسطوره‌ها و افسانه‌ها می‌رسد و واضح است که باید کریستیانو هم در این جمع می‌بود. پس از همه کارهایی که در دوران فوتبالم و به خصوص رئال مادرید انجام دادم، دریافت این جایزه یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود و همینجا از مارکا بابت اهدای این جایزه در مادرید تشکر می‌کنم. از بازگشت به اسپانیا و شهر مادرید بسیار خوشحالم.

اخیرا شنیدیم که ساری گفت در زمین بازی آزادی عمل خواهی داشت. نظرت چیست؟

این هم یک روش فوتبال است ولی مشخصا قرار نیست هر جور دلم خواست بازی کنم چون در زمین بازی فاکتور تیمی هم وجود دارد و باید در آن مشارکت داشت. پر کردن فضای خالی، کمک به خط دفاعی در ضربات ایستگاهی و ... همان کارهایی را انجام خواهم داد که در رئال مادرید، تیم ملی و سال اولم در یووه انجام می‌دادم.در دفاع تیمی مشارکت خواهم کرد. به عنوان یک مهاجم شاید آزادانه عمل کنم ولی در کارهای دفاعی هم شرکت خواهم کرد چون یک تنها در صورت همدلی و یکی بودن می‌تواند عناوین مهم را ببرد.

زمانی گفتید می‌خواهید تا 40 سالگی بازی کنید. هنوز هم روی حرفتان هستید؟ اکنون چه حسی دارید؟

از این بابت مطلقا نگران نیستم چون وابستگی زیادی به احساسم در هر سال خواهد داشت؛ به انگیزه‌ام. مسائل فیزیکی و بدنی هرگز مشکلی نخواهد بود. البته در این بین چند کاما هم وجود دارد. تا 40 سالگی باید خیلی خوب از بدنتان مراقبت کنید اما صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم این مسئله زیاد تاثیری روی من داشته باشد. بیشتر به مسائل روحی روانی بستگی دارد. امیدوارم تا 40 سالگی اتفاق خاصی رخ ندهد ولی اگر رخ داد هم مشکلی نیست. زندگی همین است و هر چیزی شروعی دارد و پایانی. کریستانو هم قرار نیست تا ابد فوتبال بازی کند و باشد. با این حال هنوز هم انگیزه زیادی برای جام بردن و موفقیت دارم.

امسال می‌تواند سال یوونتوس باشد؟

همیشه سال یوونتوس است؛ سال مادرید؛ سال بارسا. لیگ قهرمانان تورنمنتی است که هر سال فقط یک تیم آن را می‌برد. برایتان بارسلونا را مثال می‌زنم. در پنج سال اخیر آنها چقدر برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده‌اند و قهرمان اروپا نشدند؟ قضیه پول خرج کردن نیست. یووه خیلی خوب تقویت شده و تیمی است که برای قهرمانی در همه جام‌ها خواهد جنگید. ولی قهرمانی اروپا به فاکتورهای زیادی بستگی دارد: لحظات، حس تیمی، مصدومیت، شانس و ... اما همان طور که همیشه گفته‌ام، نباید وسواس لیگ قهرمانان داشت. یووه بالاخره این جام را خواهد برد. اگر امسال نشد، امیدوارم سال بعد بشود. دو سال بعد. روشی که باشگاه در پیش گرفته نهایتا به قهرمانی ختم خواهد شد. یوونتوس همه ابزار لازم برای قهرمانی را دارد.

آیا بوفون حرفی راجع به قهرمانی در اروپا با شما زده است؟

در این باره او هیچ حرفی به من نزده است. با هم حرف زدیم چون او کسی است که بارها با من رو به رو شده و تحسینش می‌کنم. بوفون گفت بابت اینکه حالا هم تیمی هستیم، خیلی خوشحال است. من هم همین حرف را به او زدم چون به اعتقاد من بوفون یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا است؛ اگر بهترین نباشد. او و کاسیاس دروازه بانانی هستند که نامشان در تاریخ ماندگار است. از هم تیمی بودن با بوفون بسیار خوشحالم چون او فردی ممتاز است. 

صادقانه بگویید. در فصلی که گذشت، دلتان برای مادرید تنگ شد؟

9 سال در مادرید زندگی می‌کردم. بخشی از زندگی و دوران فوتبالی من در مادرید بوده و فقط هم منظورم فوتبال نیست چون آن را همه دیدند و می‌دانند. در حالت کلی زندگی‌ام در مادرید بخشی از عمر مرا تشکیل داد. فرزندانم همگی در مادرید متولد شدند؛ همسرم مادریدی است. اتفاقات زیادی در مادرید برایم رخ داد که قابل انکار و حذف شدن نیستند. گذشته شما هیچ وقت پاک نمی‌شود. به همین خاطر هم هنوز در مادرید خانه دارم. هر از گاهی به اینجا می‌آیم. برای سر زدن به هتل‌ها، کلینیک کاشت مو، سالن‌های بدنسازی و دیدن دوستان. عاشق مادرید هستم و تا عمر دارم به آن سر خواهم زد. حتی این احتمال هست که از یک زمانی به بعد برای همیشه در مادرید زندگی کنم.

از رئال مادرید شاید دلت برای مارسلو بیشتر از همه تنگ شده باشد. نه؟

مارسلو از زندگی‌اش در مادرید بسیار خوشحال است. هر کسی زندگی خودش را دارد و البته رابطه بسیار خوبی با او دارم. وقتی در مادرید بودم زیاد با مارسلو صحبت می‌کردم؛ با کاسمیرو، په په و زمانی با کوئنترائو. مارسلو انسان بسیار صمیمی و شوخی است که دلم برایش تنگ شده اما در مجموع کسی هستم که با همه گرم می‌گیرد. ستاره‌ها همیشه جای خودشان را در تیم پیدا می‌کنند و واضح است که مادرید هم تیمی عالی دارد؛ هزینه زیادی در نقل و انتقالات کرده و بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته است. شکی نیست که فصل خوبی خواهند داشت. به شما نخواهم گفت کدام بازیکنان مادرید بهتر در یووه جا خواهند افتاد چون قطعا برخی از آنها به کار یووه می‌آیند ولی در مجموع از ترکیب یووه بسیار خوشحالم. خیلی خوب خودمان را تقویت کردیم و کادر فنی بسیار خوبی هم داریم. نیمکت تیم هم غنی است. اگر از هازارد هم بپرسید درباره تیمش همین حرف‌ها را می‌زند. بیشتر از اینکه به دنبال بازیکنان دیگر تیم‌ها باشم، ترجیح می‌دهم به تمجید از هم تیمی‌هایم بپردازم چون اعتقاد دارم یووه تیمی رقابت طلب و سطح بالا است. 

بارسا را چطور می‌بینید؟ تیم فوق العاده‌ای تشکیل داده‌اند و هر سال بازیکنانی جذب می‌کنند.

مثل هر سال. آنها را بار دیگر تیمی بسیار قدرتمند می‌بینم. بارسا با خرید دی یونگ و گریزمان خیلی خوب تقویت شد. درست مثل سال گذشته با خرید کوتینیو و دمبله. بارسا همیشه یکی از بهترین تیم‌های دنیا است. مادرید هم همین طور. با خرید هازارد، مندی، یوویچ و ... یووه هم همین طور. از اخبار مادرید خبر دارم چون میراثی در آنجا از خودم برجای گذاشتم. در رئال مادرید بیشترین افتخارات را کسب کردم و 100٪ مطمئنم فصل خوبی خواهند داشت.

شایعات زیادی درباره نیمار هست. به نظر شما بازگشت نیمار به بارسلونا امکان پذیر است؟

نمی‌دانم. نیمار بازیکن بزرگی است و رابطه بسیار خوبی با او دارم. اخیرا یک کلیپ تبلیغاتی در کنار هم ضبط کردیم. شایعات زیادی درباره او مطرح می‌شود؛ مادرید، بارسا، یووه. این کارها برای رسانه‌ها است چون شما مجبورید کاری کنید که روزنامه‌ها فروش داشته باشد ولی به نظر من نیمار در پاریس می‌ماند. اگر هم نماند، نگاه خواهد کرد تا ببیند در کجا خوشحالتر است و می‌تواند فوتبالش را بهتر به نمایش بگذارد. اگر مصدومیت‌ها بگذارند چون اخیرا از این بابت ضربات زیادی خورده است. حتی من هم نگران مصدومیت‌های پی در پی او هستم چون دوست دارم بازی‌های او را تماشا کنم. فارغ از اینکه در چه تیمی بازی کند، امیدوارم او به خوبی از خودش مراقبت کند و مصدوم نشود. تنها خواسته‌ام از او این است.

کدام تیم‌ها از نظر شما مدعیان جدی قهرمانی در اروپا هستند؟

همان همیشگی‌ها. فارغ از نقل و انتقالات. مادرید، بارسا، اتلتی، یووه، لیورپول، بایرن و ... شاید شگفتی سازهایی هم داشته باشیم ولی به نظر من دوباره همان همیشگی‌ها مدعی خواهند بود. بارسا و مادرید که بیشتر از بقیه پول خرج می‌کنند؛ سیتی هم همین طور. شاید آنها مدعیان اصلی باشند ولی در فوتبال همیشه تیمی که روی کاغذ شانس بیشتری دارد، پیروز نمی‌شود.

آیا شما واقعا نقش مهمی در انتقال ده لیخت به یوونتوس داشتید؟

فکر نمی‌کنم. اتفاقا خوب شد این سوال را پرسیدید چون پس از قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا، مثل دیگر فوتبالیست‌ها به ده لیخت حرفی زدم. روی حساب فوتبالیست بودن. کاری که همه می‌کنند. البته این چیزها عادی است چون ده لیخت فقط 19 سال دارد و هر چیزی هم در زمین رخ بدهد، در زمین می‌ماند. من آن حرف را به شوخی گفتم و فکر نمی‌کنم هرگز تاثیری بر تصمیم باشگاه و مدیران در خرید او داشت. اما نمی‌توانم انکار کنم که بابت انتقال او به یووه خوشحالم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟

هاشم حیدری بازیکن دهه 70 استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره توقف استقلال در خانه تراکتور اظهار کرد: بازی هیچ کیفیتی نداشت و استقلال اصلاً روز خوبی را پشت سر نگذاشت. آن قدر استقلال محتاط بازی کرد که تراکتور در اواخر بازی این جسارت را پیدا کرد تا بازی هجومی ارائه کند و استقلال خوش شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. استقلال در خطوط میانی و حمله دچار ایراد زیادی است. شاید دست جواد نکونام خالی است و ابزار لازم را ندارد ولی تیمی که صدر جدول است باید رو به بازی هجومی بیاورد نه اینکه به فکر بازی تدافعی باشد. جای تأسف دارد که استقلال در جریان بازی با تراکتور یک حمله ایجاد نکرد.

وی افزود: در شأن استقلال نیست که بازی معمولی انجام دهد و مگر تیم حاضر در لیگ محلات است که چنین نمایشی ارائه می‌کند؟ به غیر از یکی دو تا از مهره‌های استقلال که با جان و دل بازی می‌کنند دیگر مهره‌ها بازی خوبی نمی کنند. تیم‌های مقابل ایراد دارند که نمی‌تواند از استقلال امتیاز کامل بگیرند. اگر تیم نکونام صدر جدول را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند آن را پس بگیرد. وقتی صدرنشین است بازی جالبی از استقلال نمی‌بینیم وای به اینکه تیم صدر را از دست بدهد و استرس سراغ تیم بیاید که آن وقت مشکلات بیشتر می‌شود. استقلال مهره کلیدی ندارد که نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد. تنها موقعیت استقلال ضربه کاشته مهرداد محمدی بود که به تیرک دروازه تراکتور خورد. مدل فوتبال استقلال شبیه فوتبال روستایی است. هافبک‌ها اگر باشند یا نباشند فرقی نمی‌کند و فاصله بازیکنان از همدیگر زیاد است. 

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: اگر استقلال ناچار شود رو به بازی هجومی بیاورد خط دفاعی تیم آسیب‌پذیر است و این ضعف در بازی برابر مس رفسنجان و شمس آذر مشهود بود. استقلال با آوردن ماشاریپوف هم کماکان با مشکل بازی‌سازی مواجه است. وینگرهای این تیم در حملات اضافه نمی‌شوند و موقعیت برای مهاجمان ساخته نمی‌شود. آرش رضاوند در تمام بازی‌ها فیکس است و چه گلی به سر استقلال زده که همیشه در ترکیب است؟

حیدری تاکید کرد:دیگر هافبک‌ها هم مهاجمان را تغذیه نمی‌کنند. لیگ برتر ما لیگ معجزه‌هاست که تیم نکونام هفته‌ها در صدر جدول ایستاده، تیمی که همانند تیم‌های ته جدولی بازی می‌کند. شاید در پایان فصل استقلال قهرمان هم شود ولی چه ارزشی دارد؟ فقط ثبت آمار قهرمانی که ارزشی ندارد برای تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد. پرسپولیس به آلومینیوم هم که باخت هجومی و زیبا بازی کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/ ‌رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل بارسلونا (2002/5/1) / فیلم
  • حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • وارث به حق کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور و گلزنی در ۳ نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان اروپا
  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • لواندوفسکی منجی بارسلونا؛ منچستریونایتد پاکسازی می‌کند
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟