Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:16:32 GMT

اندیکا جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۵۸۲۰

اندیکا جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است

به گزارش ایرنا علی خدری روز سه شنبه در جلسه طرح توسعه اندیکا در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان های محروم شناخته شدند و که اندیکا در خوزستان به عنوان محروم ترین شهرستان در بخش های مختلف زیر ساختی و فرهنگی و بیکاری معرفی شده و طرح توسعه این شهرستان ها در دستور کار دولت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سندی در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تدوین شده و بر اساس این سند طرح توسعه اندیکا عملیاتی خواهد شد.

خدری با اشاره به اینکه عمده مشکلات در این شهرستان در بخش عمرانی و زیر ساختی است ادامه داد: این شهرستان در زیر ساخت هایی از جمله مخابرات، آب و برق و جاده با مشکلات زیادی روبه رو است.

فرماندار اندیکا بیان کرد: پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بسیاری از مناطق شهرستان اندیکا گاز ندارند که در ۲ سال اخیر انتقال گاز از شهرستان  ایذه به اندیکا در دستور کار قرار گرفته و امسال در دست جرا است و بر اساس برنامه زمان بندی باید تا پایان امسال، ۶۰ درصد از این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه در اندیکا ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی وجود دارد افزود: آسفالت جاده های خاکی و تسهیل تردد جاده ای روستاییان در ارایه خدمات بیشتر به این مناطق و افزایش رفاه زندگی مردم این منطقه بسیار موثر است.

فرماندار اندیکا درباره طرح های سرمایه گذاری در اندیکا نیز گفت: جاده مسجد سلیمان -  اندیکا - چهار محال بختیاری از جمله طرح هایی است که در این شهرستان مد نظر است که اگر عملیاتی شود در رونق هر چه بیشتر منطقه تاثیر گذار است.

وی افزود: طرح دیگری به نام پاشنه زاگرس مطرح است که در این طرح شهرستان دزفول با احداث یک جاده به طول ۶۰ کیلومتر به شهرستان ایذه وصل می شود و این جاده از کنار شهرستان اندیکا عبور کرده که در رونق اقتصادی این منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

ظرفیت گرشگری در اندیکا

وی گفت: شهرستان اندیکا با دارا بودن ۴۸ اثر ثبت ملی تاریخی ، ظرفیت بسیار خوبی در توسعه بخش گردشگری و ایجاد درآمد در این بخش را دارد.

خدری افزود: همچنین منابع طبیعی بکر ، جزایر پشت سد و بسیاری مناطق زیبای طبیعی در این شهرستان وجود دارد که می تواند به اقامت های بوم گردی و جذب گردشگر تبدیل شوند، و مذاکراتی با اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برای احداث هتل در منطقه گردشگری تاراز گرفته شده است.

فرماندار اندیکا با اشاره به ظرفیت های اشتغال در این شهرستان ادامه داد: اندیکا در بخش دامپروری و صنایع دستی ظرفیت های خوبی در ایجاد اشتغال دارد و جوانان و افراد جویای کار می توانند در این بخش ها مشغول به کار شوند. مقرر شده که بانک هایی که در این شهرستان شعبه ندارند یک شعبه تاسیس کنند و یک مرکز از صندوق کارآفرینی امید نیز برای رونق کارآفرینی در این منطقه فعال شود.

وی گفت: بانوان این شهرستان می توانند در بخش صنایع دستی فعالیت داشته باشند و برای حمایت از بانوان در این بخش با کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی توافقاتی انجام شده است.

بر اساس دستور دولت هر استان یک شهرستان محروم خود را که در تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار مشکل است را معرفی کرده تا در قالب طرح توسعه مشکلات آن برطرف شود که از خوزستان شهرستان اندیکا معرفی شده است.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان و با مرکزیت شهر قلعه خواجه، در سال ۸۴ از مسجد سلیمان جدا و به شهرستان تبدیل شد.

۷۱۵۸ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محرومیت خوزستان اندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • گزارش تصویری سفر حجت الاسلام هدایی به شهرستان اندیکا
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد