Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحسن حسینی‌پویا نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد در نشست مردمی با شهروندان منطقه ثامن گفت: به منظور چاره‌اندیشی برای رفع ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر، دو رویکرد وجود دارد که یکی از آن‌ها ساخت پارکینگ بوده و دیگری انتقال ترافیک به قبل از محدوده یاد شده است؛ خوشبختانه پارکینگ‌های خوبی در فواصل حدود ۵۰۰ متری حرم مطهر ایجاد شده، ولی زائران از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و تمایل دارند با خودرو خود به نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه ریشه بخشی از ناامنی‌ها، متکدیان و افراد معتاد هستند، افزود: مراقبت و نگهداری از این‌ها در صلاحیت بهزیستی است، ولی چون بعنوان یک مشکل شهری شناخته می‌شود، شورای پنجم شهر مشهد نیز به یاری این مجموعه شتافته و ۲ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و نگهداری از معتادین متجاهر بویژه در مرکز شهر اختصاص داده است.

حسینی پویا در خصوص کوچه سرشور گفت: این کوچه در منطقه ۸ شهرداری قرار دارد، ولی در عین حال شهروندان آگاه باشند که طرح مناسبی برای بدنه سازی بازار سرشور و بازار فرش در دست انجام است که نمای سنتی خوبی شبیه آنچه در بازار تبریز شاهد هستیم، به این دو بازار می‌بخشد و بازار فرش را به کوچه سرشور متصل می‌کند.

او با بیان اینکه طرح پیش‌بینی شده مشکلات ترافیکی و عبور و مرور را رفع خواهد کرد، تصریح کرد: گروه‌های تسهیلگری نیز برای همراه شدن مردم ایجاد شده و ثمرات خوبی در پی خواهد داشت.

حسینی‌پویا درخصوص نظافت منطقه ثامن نیز گفت: این منطقه سالانه میزبان ۳۰ میلیون نفر است و اگر مقایسه‌ای بین شهر‌های مذهبی نه تنها ایران، بلکه دنیا داشته باشیم، مشهد جزو تمیزترین شهر‌ها محسوب می‌شود؛ در برخی از محلات منطقه ثامن ۳ شیفته نظافت داریم، ولی با توجه به حجم بالای رفت و آمد ممکن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای شهر مشهد درخصوص مشکلات ترافیکی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز خاطرنشان کرد: به منظور چاره‌اندیشی برای رفع ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر، دو رویکرد وجود دارد که یکی از آن‌ها ساخت پارکینگ بوده و دیگری انتقال ترافیک به قبل از محدوده یاد شده است.

حسینی پویا با تاکید بر اینکه ساخت پارکینگ به منزله دعوت مردم برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تشدید ترافیک است، افزود: خوشبختانه پارکینگ‌های خوبی در فواصل حدود ۵۰۰ متری حرم مطهر ایجاد شده، ولی زائران از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و تمایل دارند با خودرو خود به نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر دسترسی داشته باشند؛ انتقال ترافیک به خارج از محدوده در کاهش ترافیک تاثیرگذار است و کمک و همراهی مردمی را می‌طلبد.   انتهای پیام//ف.ح   اهمیت توجه به ظرفیت های منطقه ثامن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد پارکینگ منطقه ثامن شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار را شاهد هستیم گفت: تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است‌.

وی افزود: ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا،  آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس را شاهد هستیم. 

او اظهار کرد: ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده حرم امام خمینی(ره) گزارش شده است.

محرابی نیا در خصوص آخرین وضعیت جوی محورها گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان های کرمان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد