Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:19:57 GMT

سوسک ها در راه علم گرد و غبار ماه را خوردند!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۰۹۱

سوسک ها در راه علم گرد و غبار ماه را خوردند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دانشمندان ناسا ۵۰ سال پیش آزمایشی عجیب و غریب انجام دادند و طی آن  گرد و غبار ماه را به سوسک های آلمانی خوراندند!

 اما به گفته جودیت هایز ، رئیس بخش تحقیقات زیست پزشکی و علوم زیست محیطی ناسا، آزمایش به همین جا ختم نشد. نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ماموریت آپولو ۱۱ نمونه هایی از سطح ماه را به زمین آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان برای اطمینان از ایمن بودن ذخیره کردن نمونه های ماه روی زمین، دانشمندان ناچار شدند آزمایش هایی انجام دهند.

در همین راستا آرمسترانگ و آلدرین پس از بازگشت به زمین دو هفته را در قرنطینه گذراندند. البته موش هایی که مواد ماه به آنها تزریق شده بود نیز قرنطینه شدند. هدف آن بود که مشخص شود  موش ها چه عکس العملی نشان می دهند.

علاوه بر آن ناسا آزمایشاتی را روی گونه های دیگر نیز انجام داد، از جمله بلدرچین ژاپنی، میگوی سیاه و صدف نیز آزمایش شدند. در کنار آنها روی سوسک ها نیز آزمایشی انجام شد.

 گردوخاک ماه به  موش ها و بلدرچین های ژاپنی تزریق شد. برای آبزیان این ماده با آب ترکیب شد. همچنین گردو خاک ماه با غذای حشرات ترکیب شد.

صدف ها تنها موجوداتی بودند که در این تحقیقات از بین رفتند.

ناسا حتی با وزارت کشاورزی آمریکا همکاری کرد تا مشخص شود آیا گیاهان واکنشی منفی نسبت به گردوخاک ماه دارند یا خیر. تحقیقات نشان داد دانه های گیاهان در خاک ماه رشد می کند. آنها به طور دقیق گوجه فرنگی، پیاز، کلم و تنباکو را آزمایش کردند.

در هر حال تحقیقات آنها هیچ نشانی از رشد میکروب در نمونه های خاک ماه نداشت. در فضانوردان نیز نشانه ای از بیماری های عفونی دیده نشد.  

اما پس از ماموریت آپولو ۱۴ در سال ۱۹۷۱ میلادی ناسا آزمایش روی حیوانات و حشرات و همچنین فرایند قرنطینه فضانوردان را متوقف کرد.

کد خبر 4680330

منبع: مهر

کلیدواژه: سوسک ها ناسا فناوری فضایی حیوانات آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سوسک یک اثر هنری است (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)