Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@07:08:11 GMT

موج گرما جان ۱۱ نفر را در ژاپن گرفت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۱۱۴

موج گرما جان ۱۱ نفر را در ژاپن گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

فصل بارانی در توکیو و دیگر بخش های منطقه کانتو - کوشین به پایان رسیده است و درجه حرارت هوا در بسیاری از شهرها به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته و گرمترین روز سال تا به حال را رقم زده است.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، یک سیستم پرفشار در روز دوشنبه بر روی مناطق وسیعی میان شمال و غرب ژاپن قرار گرفته است شهر ایباگاوا در استان گیفو در مرکز ژاپن با ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درجه سانتیگراد گرمترین شهر ژاپن بود که پس از آن شهر کاماایشی در استان ایواته در شمال کشور با ۳۷ درجه سانتیگراد قرار داشت.

مقام های هواشناسی هشدار می دهند انتظار می رود یک موج گرما طی هفت روز آینده غالب شود در عین حال، دمای روز افزون و رطوبت، شرایط جوی بر روی مناطق وسیعی را بی ثبات کرده و باعث بارش های پراکنده می شود.

مقام ها نسبت به جاری شدن گِلرود، سیل در مناطق پست و نیز تغییرات ناگهانی هوا هشدار می دهند که به آذرخش و بادهای شدید منجر می شوند.

گزارش ها حاکی است گرمای هوا در «هوکایدو» سبب اختلال در روند خدمات ریلی و حرکت قطارها شده است.

دمای هوا سال گذشته نیز در برخی از شهرهای ژاپن از مرز ۴۱ درجه سانیتگراد گذشت و بیش از ۴۰ تن هم به دلیل گرما کشته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گرما ژاپن گرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و رگبار باران در تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران و گاهی وزش باد شدید طی روزهای آتی در استان خبر داد.

همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • جوی آرام در لرستان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید