Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:18:57 GMT

۱۹۰۰ موقوفه و رقبه در شهرستان خوسف وجود دارد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۱۳۷

۱۹۰۰ موقوفه و رقبه در شهرستان خوسف وجود دارد

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای ۹۲۴ موقوفه و ۹۹۸ رقبه است، گفت: در بحث دانش آموزان بی بضاعت، علم و فناوری موقوفات، دارو و درمان افراد بی بضاعت و مباحث قرآنی نیازمند وقف‌های جدید هستیم.

 حجت الاسلام «محمد الهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: درباره جایگاه واقف و اهمیت وقف كردن در روایتی از پیامبر(ص) آمده است كه با مرگ انسان پرونده عمل او بسته می شود، مگر در سه مورد؛ یكی از آنها مربوط به صدقه جاریه است كه از آن به عنوان وقف تعبیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف پیرامون بیشترین نوع وقف در ایران، بیان داشت: ساخت آب انبارها، مسجد و حسینیه ها پیشینه طولانی تری نسبت به دیگر موارد وقف در كشور دارد به طوری که وقف برای صرف شدن در راه سید الشهدا(ع) بالاترین میزان موقوفه ها را به خود اختصاص می دهد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای ۹۲۴ موقوفه و ۹۹۸ رقبه است، اضافه کرد: وقف كردن سبب می شود به جای تكیه بر درآمد نفت با درآمدهای حاصل از این كار پسندیده از قشرهای آسیب پذیر همچون بیماران، زنان بی سرپرست، مستمندان و ... پشتیبانی شود.
 

حجت الاسلام الهی از وجود ۱۲۹ مسجد و ثبت ۲۵ حسینیه در سامانه جامع اوقاف این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: موقوفه « کربلایی محمد» از قدیمی ترین موقوفات شهرستان است که به ۴۱۸ سال گذشته بر می گردد و این وقف در سال ۱۰۲۲ هجری قمری در روستای گل نی با نیت کمک به فقرا به ثبت رسیده است.
 

وی از ثبت نخستین وقف سال 98 در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: واقف نیک اندیش آقای مهدی شفیعی از کشاورزان روستای کلاته عرب ۳ ساعت آب به همراه یک هکتار زمین و ۰ ۳۵ اصله درخت عناب را از چاه سالار آباد روستای کلاته عرب وقف کرد.
 

رئیس اداره اوقاف شهرستان خوسف ارزش ریالی این موقوفه را 90 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این موقوفه با نیت برگزاری مراسم عزاداری ولادت ائمه معصومین و جشن عید غدیر و به ویژه ایام دهه فاطمیه در روستای کلاته عرب وقف شده است.
 

حجت الاسلام الهی اجرای امینانه نیات واقفان را از رسالت های اداره اوقاف ذکر کرد و تصریح کرد: شهرستان خوسف در بحث دانش آموزان بی بضاعت، علم و فناوری موقوفات، دارو و درمان افراد بی بضاعت و مباحث قرآنی نیازمند وقف‌های جدید است لذا باید شرایطی برای خیرین فراهم کنیم تا نسبت به وقف در حوزه‌های قرآنی، دانشگاهی، دارو و درمان فعال‌تر شوند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه ها روزنامه کانون های مساجد خراسان جنوبي مجلس اوقات فراغت حج نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شبستان بیرجند امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبي وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب