Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به "پرونده گوشت‌های برزیلی" در شعبه چهارم دادگاه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در بخشی از آن حسین خلیلی از متهمان پرونده که سابقه اخراج از نیرو‌های مسلح را داراست به بیان دفاعیات خود پرداخت.

خلیلی گفت: ما شرکت مهام تدبیر آسیا را برابر مقررات جمهوری اسلامی ایران تأسیس کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اخراجش از نیرو‌های مسلح افزود: آن زمان مستأصل بودم، راهکار این بود که آپارتمانم را بفروشم و شرکت تأسیس کنم؛ آقای سعیدی هم از مباشران باسابقه بود که ما به سراغ او رفتیم.

خلیلی با اشاره به اینکه از زمان تأسیس شرکت و اقدام برای گرفتن کارت بازرگانی و گرفتن مجوز ارز، شش ما به طول انجامیده تا گوشت وارد کنند، تصریح کرد: دفعه اول ۸۰ تن به ما مجوز دادند و از بانک زنگ زند و گفتند مجوز ارزتان به روی سامانه بانک نشسته و بیایید خریداری کنید!

این متهم با اشاره به اینکه میزان ارز دریافتی ۴۸۰ هزار یورو معادل ۳ میلیارد تومان می‌شده است، گفت: ما این پول را نداشتیم و از آقای سعیدی به عنوان سرمایه‌گذار استفاده کردیم.

وی درباره تحصیل برادرش در خارج از کشور گفت: من از برادرم خواستم تا وقتی که برای تحصیل به آنجا می‌رود به علت اینکه به شریکم اعتماد نداشتم و شنیده بودم با آن طرف زدوبند کرده به آنجا برود و ماجرا را بررسی کند.

خلیلی در ادامه با بیان اینکه از کل ۸۰ تن ۳۰ تن گوشت وارد کرده است، افزود: با اشتباهی که در آن طرف صورت گرفت، ۴ تن هم کمتر گوشت آمد که ما مابه‌التفاوت ریالی آن را به میزان ۴۶۰ میلیون تومان به بانک پرداخت کردیم.

در ادامه قاضی صلواتی از متهم پرسید چه سالی شرکت را تاسیس کردید؟ شما سال ۹۶ شرکت تاسیس کردید و ۹۷ گوشت وارد کردید! وزارت جهاد به شرکت‌های تازه‌تاسیس مجوز واردات نمی‌دهد و شما از رانت استفاده کرده‌اید؛ شما ۲۷ تن گوشت وارد کردید ۳ تن تحویل میادین میوه و تره‌بار دادید و ۲۴ تن را در بازار آزاد فروختید.

قاضی صلواتی درباره شیوه عمل این متهم گفت: شما رسیدی را که در آن با مداد نوشته شده بود ۳۰۰ کیلوگرم، امضای خودکاری می‌گرفتید و بعد ۳۰۰ کیلو را پاک و به ۳ تن تبدیل می‌کردید.

متهم در این خصوص مدعی شد: ۸.۵ تن از گوشت‌ها را در بازار‌های تره‌بار توزیع و مابقی را در مناطق محروم در یخچال‌های سیار توزیع کرده است!

قاضی صلواتی در واکنش به این ادعا گفت: ۲۴ تن در بازار آزاد فروختید!

متهم پس از این اظهار قاضی گفت: "آقای قاضی اینطور نگویید قلبم می‌شکند! "

قاضی صلواتی در پاسخ گفت: قلبت می‌شکند؟ (خنده حضار)

قاضی صلواتی در ادامه خطاب به متهم گفت: گوشت مردم را در همین میادین تره‌بار می‌دادید لازم نبود به مناطق محروم ببرید که متهم در پاسخ گفت: این کار با نامه و ضابطه صورت گرفته است، چرا که در برج ۶ و ۷ سال ۹۷ استقبال چندانی از این گوشت‌ها نمی‌شد.

قاضی صلواتی در واکنش به این ادعای متهم گفت: استقبال نمی‌شد؟ آیا صف‌های مردم را ندیده بودی که متهم در پاسخ گفت: آن صف‌ها مربوط به آخر سال بود.

قاضی صلواتی نیز خطاب به متهم گفت: شما نظامی بودی، کننده کار نبودی و بد جور از شما استفاده کردند.

اعتراف به خرید ۱۵ تن گوشت تنظیم بازاری و فروش در بازار آزاد
علی سعیدی یکی از متهمان پرونده گوشت‌های برزیلی در دادگاه به خرید ۱۵ تن گوشت تنظیم بازاری و فروش آن در بازار آزاد اعتراف کرد.

به گزارش تسنیم؛ نماینده دادستان تهران امروز در بخشی از دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی که به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد با اشاره به اینکه فروشگاه حیات‌نو متعلق به شرکت مهام‌تدبیر آسیا به مدیریت علی سعیدی و برادر آقای خلیلی بوده است، اظهار کرد: خود آقای سعیدی هم می‌گوید که دائما با آقای خلیلی ارتباط داشته و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اگر این ارتباط متعارف بود، این اتفاقات نمی‌افتاد.

حسینی با اشاره به اظهارات پیشین علی سعیدی درباره اینکه مرتکب تخلفی نشده و فقط ۱۵ تن گوشت خریداری و توزیع کرده است، خطاب به او گفت: همان ۱۵ تن گوشتی که خودتان می‌گویید فروخته‌اید برای تخلف کافی است.

وی از سعیدی پرسید آیا این گوشت‌ها مهر تنظیم بازار داشت یا خیر؟ که متهم در پاسخ گفت: من ندیدم، اما تصدیق می‌کنم که بار، تنظیم بازاری بوده و من اعتماد کردم و باری را خریدم که روی هوا بوده است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده گوشت های برزیلی مفسدان اقتصادی قاضی صلواتی متهم پرونده گوشت های برزیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، بادرخواست کادرفنی، پائولولامونیر پاسور ۳۰ ساله برزیلی که سابقه هفت سال حضور در سطح اول والیبال برزیل (سوپر لیگ برزیل) را در کارنامه دارد و همچنین دو سال عضو تیم ملی دانشجویان برزیل و فصل گذشته نیز در لیگ حرفه‌ای والیبال هند توپ می‌زده است؛ به طور رسمی با عقد قراردادی یکساله به عضویت تیم والیبال شهداب یزد در آمد، تا فصل آینده به عنوان پاسور تیم فعالیت کند.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»